Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ به یاد دارد در دوران هشت سال دفاع مقدس، تیم‌های پزشکی از جمله گروه‌هایی بودند که نقش بی‌بدیلی در خدمت‌رسانی درمانی و پزشکی به رزمندگان اسلام ایفا کردند و برگ زرین و ماندگاری از آن روزهای پر از حماسه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد.به گزارش بلاغ،در دوران دفاع مقدس، علاوه بر مردم که به صورت خودجوش در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، طیف دیگری از جامعه، پزشکان بودند که حضور آن‌ها در جبهه، نه‌ تنها ضروری بود بلکه در میزان کاهش تلفات بسیار موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه پزشکی با حضور در بیمارستان‌های صحرایی و یا در مناطقی که خارج از عرف کاری یک پزشک بود با ارائه خدمات سعی می‌کردند تا به مجروحین رسیدگی کنند. همچنین جامعه پزشکی در طول دوران جنگ توانستند با تحقیقات و تجربیاتی که با مواجهه با مجروحین به دست آورده بودند، روش‌های درمانی جدیدی را ابداع کردند که بعدها در جهان نیز مورد توجه قرار گرفت. 

مجموعه پزشکی در آن روزها در قالب تیم‌های اضطراری با حضور فعال و مستمر در خطوط مقدم نبرد، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی راه‌اندازی می‌کردند تا مرهمی بر آلام مجروحین و آسیب‌دیده‌گان باشند که بیش از 80 هزار پزشک و  پیراپزشک از سراسر کشور در مناطق عملیاتی خدمات پزشکی ارائه می‌دادند.

باید نسل‌های بعد از انقلاب با همه سختی‌ها و رنج‌هایی که شهدا و ایثارگران کشیدند آشنا شوند و از سیره شهدا درس بگیرند که همت و پشتکار و علاقه به انقلاب و اسلام توانست خیلی از پزشکان و پرستاران را راهی مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی کند و رمز پیروزی در آن زمان هم همین دفاع از اسلام و انقلاب و پیروی از ولایت بود.

دفاع از حقیقت و اسلام، تنها در جنوب و غرب و خط مقدم نبود اگرچه هرگاه صحبت از دفاع مقدس می‌شود، آنچه که به ذهن ما می‌رسد همان گوشه از کشور است اما این مشت گره‌کرده مردمی که به دهان استکبار زده شد، از بازوی قدرت مردم مستضعف و دردمندی بودند که در پشت جبهه‌ها و درون شهرها بودند از بازوی همین مردم کوچه و بازار، اعم از مرد و زن و کودک، جوان و طلبه و دانشجو و کارمند و کارگر و پزشک و  ... که بدون هیچ چشم‌داشتی هر آنچه را که برای پیروزی در این جنگ عقیده لازم بود، تهیه می‌کردند و در انتظار شهادت خود و فرزندانشان بودند.

باید اعتراف کرد که اگر حمایت‌های مادی و معنوی این مردم در شهرها و روستاها نبود، این قافله‌ها بسیار زودتر از آنچه به نظر می‌رسد از راه مانده بود و می‌رفت آنچه نباید می‌رفت و می‌شد آنچه نباید می‌شد.

تمام ایران از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه، خط مقدم جهان اسلام بود و هر قلبی که برای این جبهه می‌تپید، برای رزمنده‌اش و آنچه در این میان مطرح نبود، منافع شخصی بود و آنچه مطرح بود، منافع اسلام برای رضای خدا بود و کسی که مخلص بود در این جبهه بود و مهم نبود که در کجای این خاک است  مهم حضور در سنگر بود با تفنگ یا بی‌تفنگ، هر قشری و صنفی هرچه می‌توانست دریغ نمی‌کرد عده‌ای جهاد مالی می‌کردند و عده‌ای دیگر، جهاد جانی و عده‌ای نیز جهاد فکری و فرهنگی  اما همه در یک صف و یک خط با پرچمی واحد و رهبری یگانه  بودند.

 تاریخ به یاد دارد در دوران هشت سال دفاع مقدس، تیم‌های پزشکی از جمله گروه‌هایی بودند که نقش بی‌بدیلی در خدمت‌رسانی درمانی و پزشکی به رزمندگان اسلام ایفا کردند که برگ زرین و ماندگاری از آن روزهای پر از حماسه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

پزشکان، پرستاران و امدادگران در طول دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌های جنگ، تمام تلاش و مهارت خود را برای درمان رزمندگان مجروح به کار می‌گرفتند چرا که تصمیم‌گیری تا اجرای کار در دوران جنگ تحمیلی کمتر از چند دقیقه بود لذا باید از جان خود مایه می‌گذاشتند تا مجروحی را از مرگ نجات دهند.

پرستاران با ایثار و فداکاری در طول شبانه‌روز از تمام توان خود برای پرستاری از مجروحان جنگ مایه می‌گذاشتند تا ضمن نجات جان آن‌ها، به سلامت به آغوش خانواده خود برگردند.

لازم است تا خاطرات این بزرگ زنان و مردان سرزمینم  برای آیندگان ضبط و حفظ شود تا جوانان کشور بدانند که انقلاب امروز حاصل حضور جدی بانوان و مردان بزرگ در عرصه‌های مختلف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: حمله عراق به ایران در 31 شهریورماه سال 1359، یکی از طولانی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های متعارف قرن اخیر است این جنگ موجب زودتر به بلوغ رسیدن انقلاب اسلامی ایران شد چرا که باعث ایجاد نظام ارزشی، فرهنگ ایثار و شهادت شد که این فرهنگ تا به امروز در جبهه‌ها و صحنه‌های مختلف تاریخ معاصر کشورمان خود را نشان داده و میوه‌ها و ثمرات آن در اختیار همه مسلمانان، مظلومان و آزادی خواهان دنیا قرار دارد.  
وحید یوسفی‌نژاد خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی صحنه حضور همه اقشار جامعه برای دفاع از وطن و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و آنچه موجب زرین‌تر بودن صفحه دفاع مقدس در تاریخ پرافتخار ملت ایران شده است ناکامی دشمنان در دستیابی به اهداف تجاوز طلبانه و تبدیل تهدید به فرصت و هویت‌سازی است. 

وی ادامه داد: جامعه علوم پزشکی از جمله اقشار و صنوفی بودند که به صورت گسترده در تمام طول جنگ به صورت مستمر از خط مقدم و بیمارستان‌های صحرایی گرفته تا مراکز درمانی و بهداشتی دور افتاده‌ترین شهرها و روستاها به ارائه خدمات سلامت به مجرومین، مصدومین و جنگ زده‌ها می‌پرداختند و حتی مدت‌ها پس از جنگ نیز در حال ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و پژوهشی بر روی مجروحان و جانبازان جبهه‌ها هستند. 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در واقع با شروع جنگ تحمیلی، بخش‌های بهداشت و درمان همچون دیگر ارگان و سازمان‌ها، درگیر مشکلات و سختی‌های زیادی شدند که رنج‌ها و زحمات آن بر کسی پوشیده نیست، کادر پزشکی و سایر مشاغل پشتیبانی کننده آن حداکثر توان خود را صرف درمان، مراقبت و بازتوانی رزمندگان آسیب دیده در جنگ نمودند به طوریکه انجام ۱۰۰  هزار عمل جراحی و مراقبت از بیش از یک‌میلیون نفر از مجروحان و مصدومین از جمله عملکردهای این قشر است. 

یوسفی‌نژاد اذعان داشت: جدا از جراحات مستقیمی که جنگ تحمیلی در خط مقدم برای رزمندگان ایجاد می‌نمود و جامعه علوم پزشکی سعی در درمان آنها داشت، در شهرهای جنگی به خاطر توقف و ضعف در خدمت‌رسانی مشکلات متعددی از قبیل شیوع بیماری‌ها و طغیان‌های بهداشتی مختلف ایجاد می‌شد که رفع این مشکلات به مراتب سخت‌تر از نوع اول بود.

وی گفت: همچنین غیر از جنبه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تجهیزات و ابزارهای جنگی، نوعی جنگ زیستی و بیوتروریسم هم اتفاق می‌افتاد که اولا همه را به یک اندازه درگیر می‌ساخت و ثانیا کادر بهداشتی درمانی با وجود مشکلات خود باید نسبت به مداوای سایر افراد اقدام می‌نمودند که واقعا ارائه این نوع خدمات به روحیه ایمان و نوع دستی مرتبط بود. 

وی افزود: پرواضح است که خود جامعه علوم پزشکی نیز از صدمات و جراحات جنگی مصون نبود به طوریکه با توجه به مجاهدت‌های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، بیش از 4 هزار نفر از پزشکان، پیراپزشکان، کارشناسان بهداشت و امدادگران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بنابراین خدمات این اقشار در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت و بی‌شمار است و ما برای همیشه باید قدردان خون شهدای علوم پزشکی و رشادت‌های آنان باشیم. 

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که همیشه  با اقدامات و کارهای خود قدردان رزمندگان علوم پزشکی در زمان جنگ تحمیلی باشیم چرا که قطع به یقین، خدمات آنان در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها موجب افزایش توان و روحیه رزمندگان دیگر شده است بلکه در دستیابی به اهداف، موفقیت‌ها و پیروزی در عملیات‌های تاریخ‌ساز و حماسی دفاع مقدس تاثیر به سزایی داشته است. 

یوسفی‌نژاد یکی از کارهای مطلوبی که بسیج جامعه پزشکی در سال‌های اخیر از خود به یادگار گذاشته است را جمع‌آوری اسناد و ثبت خاطرات و تجارب ارزشمند رزمندگان حوزه بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: این امر حرکت مبارکی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و منجر به آشنایی نسل‌های حال و آینده جامعه علوم پزشکی با فداکاری‌ها، ارزش‌ها و رشادت‌های هم صنفان آنان در زمان دفاع مقدس می‌شود.

وی افزود: به طور کلی بررسی خاطرات و اتفاقات حیطه‌های علوم پزشکی در زمان دفاع مقدس به ما نشان می‌دهد که رفتار این قبیل رزمندگان ناشی از خصایص و ویژگی‌ها اخلاقی از قبیل ایثار، شجاعت، شهادت طلبی، انقلاب درونی، خلوص نیت، نوع دوستی، توکل به خدا، امدادهای غیبی و صمیمیت و همکاری بوده است که خداوند به آنان ارزانی داشته است. 

وی اذعان کرد: برای حفظ ارزش‌ها باید کاری بکنیم که نسل جدید جامعه علوم پزشکی با زوایای نهان و آشکار جنگ تحملی بیش از پیش آگاهی یافته و با فداکاری‌های کارکنان بهداشت و درمان درگیر در جنگ بیشتر آشنا شوند.

به گفته این مسؤول، در این زمینه یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد انجام تحقیقات و پژوهش‌هایی تاریخی و با رویکرد گذشته نگر در راستای  شفاف‌سازی ابعاد مختلف قضیه است که این قبیل پژوهش‌ها زمینه‌سازی مطالعات دیگر و موجب توسعه بالین و آموزش می‌شود  و لازم است اساتید به روش‌های مختلف نتایج این تحقیقات و تجارب را برای دانشجویان بازگو نموده و توانمندی آنان را افزایش دهند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: می‌توان نتیجه گرفت، جنگ تحمیلی غیر از آثار و تبعات منفی و ناگوار آن، باعث نمایان شدن جلوه‌های مختلف ایثار و شهادت و نیز افزایش یادگیری و کسب تجارب جدید شده است بنابراین تاریخچه جامعه علوم پزشکی در دفاع مقدس، می‌تواند به عنوان یک شاهد زنده منبع الهام بخشی برای نسل‌های امروز و آینده در دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد تا از آن درس گرفته و برای پیشبرد برنامه‌ها و اهدافشان، تجربیات گذشتگان را بکار گیرند.

روایت رشادت‌های کادر پزشکی از دوران دفاع مقدس 
دکتر کریمی  یکی از پزشکان عمومی شهر سنندج، که طی هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌های زیادی را چه در میدان جنگ و چه در پشت خط مقدم از خود نشان داد از خاطرات تلخ و شیرین آن روزها، رویدادهای پزشکی، درمان مجروحین، اعزام فوری پزشکان و حتی ارتباط با محروحین بعد از سال‌های پایانی جنگ تحمیلی می‌گوید.

وی گفت: در سال‌های آغازین جنگ یکی از مسائل مهم، کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و پزشک و پرستار بود که در سال 59 کادرهای پزشکی به صورت داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند اما از سال 60 دولت پیشنهاد داد که پزشکان موظف هستند که به مدت یک‌ماه در مناطق جنگی خدمات‌رسانی کنند.

به گفته این پزشک رزمنده، پزشکان، پرستاران و امدادگران در طول دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌های جنگ، تمام تلاش و مهارت خود را برای درمان رزمندگان مجروح به کار می‌گرفتند و از جان خود مایه می‌گذاشتند تا مجروحی را از مرگ نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس سال‌های آغشته با درد و خون، تیم‌های پزشکی از جمله گروه‌هایی بودند که سخت‌ترین کار را که همان تصمیم‌گیری آنی و بدون وقفه در مورد مجروحین انجام می‌دادند.

کریمی، حس ایثار و ازخودگذشتگی نسل جنگ را قابل ستایش عنوان کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت که آن حس ایثار و ازخودگذشتگی که در آن نسل بود، تکرار نشدنی است... درواقع کسانی که دراین جنگ شرکت و آن را اداره کردند در تاریخ معاصر ایران نسلی تکرار نشدنی هستند.

وی ادامه داد: نسل ما یاد گرفته بودند که اول به فکر دیگران باشند و به گونه‌ای پرورش یافته بودند که دیگران را بر خودشان مقدم بدانند.

این پزشک رزمنده رسیدن به درجه رفیع شهادت را آرزوی جوانان دوران جنگ بیان کرد و افزود: همکاران من به تنها چیزی که فکر می‌کردند شهادت بود تا جایی که حتی به جانبازی هم فکر نمی‌کردند و رسیدن به درجه شهادت آرزویی بود که خیلی از جوان‌ها به آن می‌اندیشیدند خیلی‌ها نماز شهادت می‌خواندند، غسل شهادت می‌کردند که وقتی جبهه رفتند شهید شوند چون می‌دانستند که شهیدان بالاترین مقام را در نزد خداوند متعال دارند.

روایت جنگ از نگاه یک پرستار


گل عنبریان که اکنون ۶۷ سال سن دارد و در دوران بازنشستگی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: من مدت هشت‌ سال به صورت مقطعی در جبهه بودم، همانگونه که صفحات تاریخ دفاع مقدس شاهد ایثارگری و رشادت‌های کادر پزشکی و درمانی بودند که چه  نقش بسزایی در پشتیبانی از رزمندگان داشتند و چه بسا که خود در این راه به مجروحیت، اسارت یا شهادت می‌رسیدند.

وی افزود: جهادگری پرستاران و امدادگران در آن برهه حساس تاریخی وجهه دیگری از الگوی فرد مسلمان و انقلابی را بازآفرینی می‌کند که در همه عرصه‌ها حضور فعال و مثمر ثمر دارند.

به گفته این پرستار سنندجی، دوران دفاع مقدس، تلخ‌ترین خاطره من به بمباران هوایی نیروهای بعثی در سنندج بر می‌گردد .. غروبی که آغشته شد با درد و اه و غم و خون، مرگ و تولد...

28 دی 65 خونین در سنندج ...

وی با گریزی به روز 28 دی‌ماه سال 65 و واقعه بمباران شهر سنندج، اظهار کرد:  حدود ساعت 3:57 دقیقه بعدازظهر به مدت  15 دقیقه، 18 نقطه از شهر سنندج مورد آماج حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت و بیش از 220 نفر در این روز به شهادت رسیدند و بیش از 123 نفر در سنندج به مقام جانبازی نائل آمدند.

وی افزود: در 28 دی سال 65، خیابان‌های انقلاب، محدوده محله پیرمحمد، خیابان چهارباغ، تقاطع بلوار جانبازان و خیابان فلسطین، میدان نبوت، خیابان شهید نمکی، خیابان اکباتان، محله تقتان، منازل مسکونی جنب پادگان و آپارتمان‌های ادب سنندج مورد بمباران هوایی دشمن قرار گرفتند.

بیمارستان سنندج غلغله بود، صدای خمپاره، ترکش، شلیک و انفجار در بیمارستان رعب و وحشتی عمیق ایجاد کرده بود پی در پی مجروح، مرگ، کفن، داد و بیداد و صدای کودکان یتیم پشت دراتاق عمل آزار دهنده بود...

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان آن روزها پر از مجروح بود، بعضی از آنان را به خاطر کمبود تخت بر کف زمین خوابانده بودیم زمین خون این لاله‌ها را بر کف خود نگه داشته بود انگار می‌خواست به همه بفهماند که خونشان آینده این میهن اسلامی را خواهد ساخت، صدای ناله‌ها از هر طرف به گوش می‌رسید یکی فریاد می‌زد دستم و دیگری می‌گفت: سرم...! همه استمداد می‌طلبیدند من هم سراسیمه برای کمک‌رسانی و مداوا به هر سویی می‌دویدم ناله‌ها دلم را می‌آزرد ساعت‌ها با کمک دیگر پرسنل سراسیمه به اوضاع رسیدگی می‌کردیم.

گل عنبریان خاطرنشان کرد: از همه سخت‌تر تولد نوزادی مصادف با مرگ مادر بود.. خانم ۲۲ ساله‌ای که با شتاب و سراسیمه به بیمارستان منتقل شد بعد از زایمان و تولد اولین فرزندش، جان به جان آفرین شهید شد و هیچ وقت نمی‌توانم آن لحظه پراز درد و رنج را فراموش کنم...

وی افزود: خاطرات زیادی هست که وقتی آنها را مرور می‌کنم فکر نمی‌کنم که اتفاقات جنگ فقط تلخی به همراه داشته بلکه با توجه به اشتیاقی که در رزمندگان و داوطلبان بود خاطرات شیرین هم نیز در آنجا اتفاق می‌افتاد.

 مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان نیز گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس که دوران شکوه، عظمت غیرت و وحدت ملت اسلامی ایران بود جوانانی تشنه شهادت، تنها با هدف قرب الی الله، در حمایت از رهبر خود و به منظور پاسداری از ارزش‌های انقلاب و حراست از میهن اسلامی، عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

 قاسم کاوه با اشاره به برگزاری اجلاسیه گرامیداشت شهدای جامعه پزشکی استان کردستان تصریح کرد:  این مراسم با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدای بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برپایی بیمارستان صحرایی، تجلیل از خانواده معظم شهدای جامعه پزشکی، رونمایی از سردیس شهید اکبر عربزاده یکی از شهدای شاخص بسیج جامعه پزشکی، تجلیل از سپید جامگان عرصه سلامت و غبار رویی از یادمان شهدای گمنام در دانشگاه را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در زمان برگزاری اجلاسیه است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ پیکر بیست شهید گمنام و تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس، در روز‌های ۱۴ , ۱۵ و ۱۷ اردیبهشت، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۹ استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.   در استان قم، مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود. پیکر این شهدا، جمعه ۱۴ اردیبهشت در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد مقدس جمکران تشییع و خاکسپاری می‌شوند.   مردم استان تهران هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر ۶ شهید گمنام را در شش نقطه تشییع و به خاک می‌سپارند. خاکسپاری پیکر‌های شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و ناحیه فناوری رازی (شهر ری) انجام خواهد شد.   در استان البرز همزمان با سالروز شهادت امام ششم شیعیان، پیکر شهید "محمدرضا غضبان احمدی" تشییع و خاکسپاری می‌شود. محمدرضا غضبان احمدی سال ۱۳۵۹ در خرمشهر شهید و جاویدالاثر شده بود.   در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) , مردم استان خوزستان پیکر منصور عزیزپور محمدی و غلامعلی عشیری لیوسی از شهدای تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس را بدرقه خواهند کرد. غلامعلی عشیری لیوسی سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی (منطقه فکه) و منصور عزیزپور محمدی سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده بودند.   پیکر بسیجی شهید محمدمهدی فانی هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در استان خراسان جنوبی تشییع و خاکسپاری خواهد شد. محمدمهدی فانی سال ۶۲ در منطقه شرهانی شهید و جاویدالاثر شده بود.   مردم استان اصفهان هم در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) , پیکر عباس رمضانی، جواد مراثی و مجتبی نادر تهرانی از شهدای تازه شناسایی شده را تشییع و به خاک خواهند سپرد. عباس رمضانی ۲۷ اردیبهشت سال ۶۵ در منطقه کله قندی مهران، جواد مراثی، سال ۱۳۶۰ در چزابه و مجتبی نادر تهرانی سال ۶۳ در عملیات بدر (شرق دجله) به شهادت رسیده و پیکرشان در منطقه باقیمانده بود.    پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس سید علاءالدین اسدپور هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در زادگاهش روستای آقا جلو شهرستان زرقان استان فارس تشییع و خاکسپاری می‌شود. این رزمنده دوران دفاع مقدس ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۷ (منطقه شلمچه) به شهادت رسیده بود.   همدانی‌ها نیز در سالروز شهادت امام ششم شیعیان پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس، محمد رنجنوش را تشییع خواهند کرد. محمد رنجنوش ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ (شلمچه) به شهادت رسیده بود.   پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در ایلام تشییع خواهد شد. این رزمنده دوران دفاع مقدس سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ به شهادت رسیده بود.   پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش واقع در بزرگراه شهید بابایی تهران تشییع و خاکسپاری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است