Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:44:47 GMT

گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و اسلواکی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۰۳۱

گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و اسلواکی

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «لوبومیر گولیان» سفیر کشور اسلواکی در تهران در دیدار با «حامد رهنما» از گسترش همکاری‌های فرهنگی کانون و نهادها و سازمان‌های فرهنگی کشورش با همتایان ایرانی استقبال کرد و گفت: سال گذشته هفته فرهنگی ایران در اسلواکی برگزار شد، ما آمادگی داریم مشابه چنین برنامه‌هایی را برگزار و بین کانون و طرف‌های فرهنگی در کشورمان ارتباط برقرار کنیم در این زمینه باید به‌دنبال پیداکردن شرکاء و حمایت‌کننده‌هایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که کانون در ایران سازمان بزرگ و باسابقه‌ای است، از مدیران این نهاد درخواست کرد که در برگزاری یک ویژه‌برنامه فرهنگی برای رونمایی از نسخه فارسی چاپ شده افسانه‌های اسلواکی در تهران، با این سفارت‌خانه همکاری کنند که این درخواست با موافقت مدیرکل روابط عمومی کانون روبرو شد.

«گولیان» در این زمینه توضیح داد که بیشتر این افسانه‌های قرن نوزدهم برای کودکان و برخی از آن برای بزرگ‌سالان از طریق یک ناشر ایرانی به زبان فارسی منتشر شده است و قصد داریم در ویژه‌برنامه‌ای با حضور دانش‌آموزان ایرانی این آثار را به مخاطبان معرفی کنیم. در همین برنامه اقدام به پخش فیلم‌های انیمیشن خواهیم کرد و مجموعه‌ای از آثار هنری هنرمندان اسلواکی را هم به نمایش می‌گذاریم.

در این ملاقات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز با اشاره به سابقه همکاری‌های فرهنگی کانون و اسلواکی در دو دهه گذشته به‌ویژه شرکت در نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا و برپایی نمایشگاه آثار آن در چند استان کشور طی یک سال گذشته تاکید کرد که این رویداد هنری با استقبال هنرمندان ایرانی در این استان‌ها روبرو شده است و ما این همکاری‌ها را نقطه آغاز گسترش همکاری با کشور اسلواکی می‌دانیم.

حامد رهنما هنر را زبان مشترک همه ملت‌ها و اقوام در جهان دانست که می‌تواند باعث حل بسیاری از مشکلات در جهان امروز شود و چند پیشنهاد به سفیر اسلواکی ارائه کرد که برگزاری هفته دوستی کودکان دو کشور در اسلواکی از شاخص‌ترین این پیشنهادها بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همچنین خواستار گسترش این ارتباط‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های سینما و انیمیشن، کتاب و تصویرگری، تولید کتاب و محصولات فرهنگی و معرفی تولیدات کانون در آن کشور، برگزاری هفته فرهنگی اسلواکی در ایران با همکاری کانون، همچنین ایجاد ارتباط بین جشنواره‌های پویانمایی آن کشور با جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شد.

رهنما در عین حال از هنرمندان عرصه فیلم و مستندسازان آن کشور دعوت کرد به ایران سفر کنند و از فعالیت‌های منحصر به‌فرد کانون به‌ویژه در حوزه کتاب‌رسانی به کودکان روستایی ایران از طریق کتاب‌خانه‌های سیار، فیلم و مستند تهیه کنند.

او تاکید کرد کانون می‌تواند در صورت پیداکردن شریک‌های فرهنگی در کشور اسلواکی، محوریت این همکاری‌ها را برعهده بگیرد و امکاناتش را در اختیار این برنامه‌ها و رویدادها قرار دهد.

همچنین در پایان، سفیر اسلواکی یک کتاب را به رهنما و وی نیز نمونه اصلی نقاشی یک کودک ایرانی شرکت‌کننده در دوسالانه نقاشی تهران را به لوبومیر گولیان اهدا کرد.

فراهنگ **۹۲۱۱**۳۰۰۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح «شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خالق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «شمس» با آموزش زوج‌های جوان جهت کسب آرامش اعضای خانواده و جریان سازی در فعالیت اجتماعی پیش بینی شده است که سهمیه استان کردستان برای شرکت در آن ۲۰ زوج است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز می‌شود، افزود: زیارت خاص همراه با اهدای هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین همراه با ارائه گواهی و … از جمله برنامه‌های این طرح است.

کیامهر به شرایط شرکت کنندگان در دوره اشاره کرد و افزود: این دوره ویژه زوج‌های جوانی است که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد و یکی از زوجین حتماً مدیر کانون‌های مسجد باشد.

به گفت وی، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری بنیاد خانواده و ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود و زوجین باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/sham اقدام کنند.

کد خبر 6098063

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق