Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@12:34:49 GMT

راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در شمال پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۳۷۹

سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک با اشاره عملکرد اداره محیط زیست و توسعه پایدار این منطقه اظهار داشت:  نصب و راه اندازی ۳۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه در ساختمان ناحیه ۲ این منطقه، موزه حیات وحش دارآباد، ساختمان ستاد بحران منطقه، بوستان نیلوفر و مرکز تحقیقات انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله اقدامات اجرایی در راستای حفظ محیط زیست در منطقه یک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی-​وی افزود: تجهیز و تعمیر 18 آبگرمکن خورشیدی در بوستان‌های منطقه، اصلاح الگوی مصرف انرژی در 34 ساختمان در راستای کاهش مصرف آب، برق و گاز، هوشمندسازی 14 موتورخانه درساختمان های تحت پوشش منطقه برای بهینه سازی مصرف انرژی،معاینه فنی 30 موتورخانه درسطح منطقه جهت تنظیم مشعل موتورخانه ها به منظور کاهش آلودگی هوا،بازدید و صدور بیش از ۱۰۰ مورد اخطاریه و معرفی موارد دفع غیر اصولی فاضلاب به مرکز بهداشت شمیرانات و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و پیاده سازی ویرایش ۲۰۱۵ استاندارد ایزو14001 را از دیگر اقدامات اجرایی در این منطقه است.

موسوی آموزش را مهمترین اقدام در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی دانست و گفت: سالانه به‌طور متوسط ۱۵هزار نفرساعت برای کودکان، بانوان، اصناف، هیئت های مذهبی، مساجد و دانش آموزان با سرفصل های تنوع زیستی، آلودگی آب، خاک و هوا، زمین پاک و آشنایی با انرژی های پاک کارگاه های آموزشی زیست محیطی اجرا می‌شود.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: در هفته محیط زیست آموزش رایگان انرژی های تجدید پذیر به منظور آگاهی بخشی عمومی با شعار جهانی«با هم برای مقابله با آلودگی هوا» درمرکز تحقیقات و نمایشگاه دائمی انرژی‌های تجدید پذیر شهرداری منطقه یک در بوستان رحمان آباد به کارکنان شهرداری تهران، دانش آموزان مدارس، نهادهای علمی و آموزشی و  ... ارایه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ستاد بحران شهرداری تهران شهردار برق مصرف بهینه انرژی نیروگاه های خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: راه‌اندازی بازارهای کوچک روز و هفتگی می‌تواند در کاهش و ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم در معابر اصلی به ویژه خیابان امام خمینی (ره) و عطایی نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مرتضی منافی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با گلایه‌مندی از موضوع سد معبر در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر و به ویژه خیابان‌های امام خمینی (ره) و عطایی اظهار کرد: امروز مردم از موضوع سد معبر و مشاغل مزاحم ناراضی هستند.

وی افزود: ترافیک شهر ارومیه، سد معبر و مشاغل مزاحم را به خیابان‌های فرعی کشانده و این موضوع شهروندان را دچار مشکل کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز مردم از موضوع سد معبر و مشاغل مزاحم معترض هستند و متأسفانه در اکثر نقاط شهر سد معبر به وضوح قابل مشاهده است.

منافی با اشاره به تدابیر لازم و اساسی برای ساماندهی مشاغل مزاحم تصریح کرد: راه‌اندازی بازارهای کوچک روز و هفتگی می‌تواند در کاهش و ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم در معابر اصلی به ویژه خیابان امام خمینی (ره) و عطایی نقش اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری ارومیه در سال‌های گذشته اقدامات زیادی نسبت به رفع مشاغل مزاحم انجام داده است اما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

کد خبر 751130

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ