Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:08:14 GMT

کنفرانس «سار بهار» موزه علوم و فناوری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۸۰۴

کنفرانس «سار بهار» موزه علوم و فناوری برگزار می‌شود

سیزدهمین کنفرانس سار موزه ملی علوم و فناوری با عنوان «سار بهار ۹۸»، روز جمعه ۲۴ خردادماه، از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل موزه ملی ایران برگزار می‎شود.

به گزارش ایسنا، اولین کنفرانس سار ۱۳۹۸ همچون دوازده سار قبلی دارای هفت سخنران است که در موضوعات متنوع از تجربیات و ایده‎های خلاق خود خواهند گفت.

هفت سخنران «سار بهار ۹۸» و عنوان سخنرانی‎ها بدین ترتیب است:
- مهدی پارسایی، معمار و پژوهشگر هنر، سخنرانی با عنوان «صحبت باغ و بهار»
- اسماعیل اسکندری، سرمربی سگ‌های گروه کار و جستجو نجات و موسس مدرسه SK۹، سخنرانی با عنوان «کنترل بیماری اُتیسم توسط سگ‌های کار آزموده»
- فرزین سوری، سرویراستار انتشارات پیدایش، دبیر جایزه نوفه و سردبیرمجله سفید، سخنرانی با عنوان «مرگ بر علمی‌تخیلی»
- هادی ویسی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، سخنرانی با عنوان «صحبت کردن با کامپیوترها»
- سیدعلی حسینی، پژوهشگر سیستم‌های پیچیده و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، سخنرانی با عنوان «اقتصاد پیچیدگی، نظریه بازی‌ها و نقش دولت‌ها در تله اجتماعی»
- امیرمحمد گمینی، پژوهشگر تاریخ علم و عضو هیات علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران، سخنرانی با عنوان «تاریخ غافلگیر می‌کند»
- کاظم کوکرم، روزنامه‌نگار علم، سخنرانی با عنوان «ژورنالیسم علم چرا مهم است؟»

کنفرانس‎های سار از ابتدای سال ۱۳۹۵ در موزه ملی علوم و فناوری برگزار می‎‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده اصلی راه‎اندازی این کنفرانس، با الهام از کنفرانس‎هایTED، برگزاری سخنرانی‎هایی است به عنوان بستری برای طرح «ایده‎هایی که ارزش انتشار دارند». کنفرانس‎های سار به صورت فصلی برگزار و با نام فصل برگزاری‎شان «سارِبهار»، «سارِتابستان»، «سارِ پائیز» و «سارِ زمستان» نام‎گذاری می‎شوند.

در هر کنفرانس فصلی سار، ۷ نفر سخنرانی می‎کنند. سخنرانی‎ها حداکثر در ۱۸ دقیقه، اغلب با زبانی ساده و غیرتخصصی ارائه می‎شوند و به دامنه وسیعی از موضوع‎ها می‎پردازند؛ هرچند، نقطه اشتراک اغلب سخنرانی‎ها علم و فناوری است.

بر اساس اعلام روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری، علاقه‎مندان جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‎توانند به پیوند https://evnd.co/۶J۹۸۸ مراجعه و یا برای شنیدن سخنرانی‎های انجام شده در تمام کنفرانس‎های سار به سامانه sar.inmost.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه ملی علوم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت) در آغاز به کار این رویداد گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به طور گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال مطلوبی مواجه شده است.
جواد کریمی‌ثابت در خصوص تعداد آثار ارائه شده به این کنفرانس افزود: بیش از ۵۰۰ مقاله ارسال شد که از این میان ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.
وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.
کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارائه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاورد‌های علمی خود می‌پردازند.

رییس مرکز ملی نظام کیفیت و استاندارد‌های اتمی ایران افزود: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود.
این کنفرانس تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.
سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های مختلف بعد از ظهر امروز در اصفهان آغاز به کار می‌کند.
۱۰۰ سخنرانی علمی، ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی و ارائه از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»