Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: میزبانی شیراز از تورگردانان بسترساز ارتقای صنعت گردشگری، جذب گردشگران مجاری، شناخت هر چه بیشتر از شیراز به عنوان شهری بین‌المللی و گسترش همکاری‌های دوجانبه است. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدرضا دهقانی با اعلام اینکه شهرداری شیراز از پنجشنبه 23 خردادماه میزبان جمعی از تورگردان مجارستانی است، اظهار داشت: میزبانی شیراز از تورگردانان بسترساز ارتقای صنعت گردشگری، جذب گردشگران مجاری، شناخت هر چه بیشتر از شیراز به عنوان شهری بین‌المللی و گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: شهردار شیراز در اسفندماه سال گذشته برای حضور در آیین رونمایی از سردیس حافظ د‌‌‌‌‌‌‌ر شهر «پچ» به مجارستان سفر کرد‌‌‌‌‌‌‌ه بود، در این سفر پیشنهاد‌‌‌‌‌‌‌ برگزاری نخستین نشست تورگرد‌‌‌‌‌‌‌انان د‌‌‌‌‌‌‌و کشور ایران و مجارستان به میزبانی شهرد‌‌‌‌‌‌‌اری شیراز توسط سفیر ایران در مجارستان مطرح و با استقبال موسسات گرد‌‌‌‌‌‌‌شگری مجارستانی مواجه شد و در این راستا تورگردانان کشور مجارستان از 23خردادماه تا 30 خردادماه به ایران سفر می‌کنند.

دهقانی میزبانی از تورگردانان مجاری را نمود برقراری ارتباط دوستانه با سایر شهرهای جهان و گسترش دیپلماسی شهری عنوان و بیان کرد: این میزبانی بسترساز گسترش همکاری‌ها در صنعت گردشگری است و تلاش داریم تعامل بین شهرداری شیراز و سایر شهرهای جهان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در زمینه توسعه این صنعت افزایش یابد.

وی با اشاره به گسترش روابط فرامرزی و بین‌المللی شیراز با سایر شهرهای جهان خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر میزبان هیئت‌هایی از سفارت آلمان، اوکراین و اتریش در ایران، هیئتی از شهرداری لویو کشور اوکراین، هیئتی از موزه هنر شانگ‌های چین و دبیرکل متروپلیس (انجمن کلانشهرهای مهم جهان) بودیم همچنین در ماه‌های پیش رو نیز میزبان هیئت‌هایی از سفارت نروژ و لهستان، شهرداری شانگهای، شهردار بغداد و هیئتی بلندپایه از کشور مجارستان خواهیم بود.

همکاری‌های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجارستان افزایش می‌یابدتوسعه همکاری‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کشورهای فرانسه و مجارستانشهر «پچ» مجارستان خواهرخوانده شیراز می‌شود

دهقانی با بیان اینکه شهرداری در زمینه جذب گردشگر نقش تسهیلگر و بسترساز را دارد، افزود: شهردار شیراز در دیدار با هیئت‌های بین‌المللی علاوه بر توسعه تبادلات تخصصی در مدیریت شهری بر توسعه گردشگری و افزایش تبادلات فرهنگی نیز تاکید دارد و توسعه تعاملات گردشگری از راهبردهای مجموعه مدیریت شهری در حوزه ارتباطات بین‌المللی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز ضمن تشریح برنامه حضور تورگردانان مجارستان در کشور ایران گفت: با توجه به پیشینه ارتباط و تعامل مثبت بین سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد و طرح ایده مثلث طلایی گردشگری، مقرر شده برای بهره‌برداری بهینه از این فرصت هیات مجاری پس از حضور در شیراز و بازدید از بناهای تاریخی فرهنگی این کلانشهر و دیدار با مدیران شهری و تورگردانان شیراز، راهی اصفهان و یزد شوند.

دهقانی توسعه گردشگری را یکی از راهکارهای ایجاد رفاه و رونق اقتصادی و توسعه پایدار شهری دانست و افزود: مدیریت شهری علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها و تعریف و تدوین اقدامات نرم‌افزاری، می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون پیمان‌های خواهرخواندگی، دوستی با سایر شهرهای جهان و ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی گام موثری را در مسیر توسعه پایدار شهری بردارد.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز

روح الله خوشبت با تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در بارنگی‌های چند ماه گذشته اظهار کرد: مجموعه خدمات شهری همه تلاش خود برای گذراندن این بارش‌ها بدون خسارت و آسیب به شهر و شهروندان به کار گرفته است.

او با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌های آخر هفته سنگین خواهد بود بر لزوم آمادگی کامل برای این روز‌ها در حوزه خدمات شهری تاکید کرد.

خوشبخت خاطرنشان کرد: پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و سد‌ها از ضایعات و گل و لای بارندگی هفته گذشته از جمله اقدامات مهمی است که باید به سرعت پایان یابد و نحوه صحیح انجام شدن آن مستمر مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: باید بر اساس تجارب بارندگی‌های گذشته مشکلات موجود در نقاطی که موجب رخ دادن آب گرفتگی یا سایر مسائل شده است را رفع کنیم.

خوشبخت بر لزوم به کارگیری تدابیر جدی برای چیدمان ماشین آلات، پمپ‌ها و تجهیزات در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: پشت سر گذاشتن بدون خسارت و آسیب این بارندگی‌ها در گرو آماده باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات است که باید با مدیریت هر یک از مسئولان مربوطه به بهترین نحو انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

او از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

 خوشبخت با بیان اینکه از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آنها جریان دارد دوری‌کنید، عنوان کرد: به یاد داشته باشید خودرو‌ها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، چراکه سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

او خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

 معاون شهردار شیراز یادآور شد: وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کرده و به‌جای مرتفع بروید.

او همچنین از شهروندان خواست به هشدار‌های هواشناسی و ایمنی در زمان بارندگی توجه کنند و با رعایت این نکات و پرهیز از تردد غیر ضروری درسطح شهر همراه و یاری رسان مدیریت شهری باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز