Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری مراسم ثبت جهانی روستای قاسم آباد به عنوان روستای ملی چادر شب‌بافی با حضور مقامات کشوری خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی امروز در جمع اصحاب‌رسانه ضمن تبریک هفته صنایع دستی با بیان اینکه هنرهای سنتی هر مرز و بوم انعکاس دهنده میراث، هنر و زیبایی‌های مردمان سرزمین خودش است، گفت: کشور ما یکی از سه قطب برتر صنایع دستی در استان‌های مختلف کشور است و گیلان نیز به دلیل شرایط خاص خود از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که ۲ روستای قاسم آباد به عنوان روستای ملی چادر شب بافی و فشتکه روستای ملی حصیر به ثبت ملی رسیده است، افزود: تنظیم راهبردها، سیاست ها، خط و مشی ها و ضوابط حاکم بر آن به منظور توسعه کمی و کیفی در جهت حمایت از هنرمندان و محصولات مختلف هنرهای صنایع دستی و هنر های سنتی از اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

انتخابی همچنین به برنامه های هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه تخصصی صنایع دستی چادر شب بافی امروز افتتاح می شود.

وی افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در حمام تاریخی کسماء صومعه سرا، افتتاح اقامتگاه بوم گردی با محوریت مرواربافی در پره سر رضوانشهر و برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی قلابدوزی در اتاق بازرگانی رشت از دیگر برنامه های هفته صنادیع دستی در گیلان عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری مراسم ثبت جهانی روستای قاسم آباد در روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه با حضور مسئولین استانی و کشوری خبر داد و افزود: در این برنامه همچنین پروژه فم تور تخصصی صنایع دستی روستای قاسم آباد نیز آغاز می‌شود.

انتخابی ادامه داد: همایش ملی هنر های سنتی که همراه با نشست تخصصی است با محوریت معرفی رشته های هنر های سنتی در حال فراموشی، نقش اقامتگاه بومگردی در احیاء هنرهای سنتیو همچنین طراحی و خلاقیت در کاربری های حدید هنرهای سنتی رو به زوال در ۲۲ و ۲۳ خرداد ساعت ۹ الی ۱۳ در روستای قاسمآباد محل مجتمع اقامتی و ورزشی آهوان برگزار می شود.

وی به نقش پررنگ زنان در تولید صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد فعالیت صنایع دستی در گیلان به دست زنان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خلاقیت زنان صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه صنایع دستی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود