Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-05@03:15:23 GMT

دارویی که شروع دیابت نوع یک را به تاخیر می‌اندازد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۴۴۶

دارویی که شروع دیابت نوع یک را به تاخیر می‌اندازد

به گزارش وانانیوز، 

 در این بررسی آمده‌ است: داروی ایمنی درمانی تپلی‌زوماب (teplizumab) می‌تواند شروع بیماری دیابت نوع یک را در افراد پر خطر حدود دو سال به تعویق اندازد.

دیابت نوع یک بیماری خود ایمنی است که برخی از افراد بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند. سن بر خطر ابتلا به این بیماری تاثیر دارد؛ این بیماری یکی از مزمن‌ترین بیماری‌هایی است که در دوران کودکی ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مردان بیش از زنان احتمال دارد به این بیماری دچار شوند و سابقه خانوادگی در افزایش احتمال ابتلا به آن موثر است.

علاوه بر این، جغرافیا هم در خطر ابتلا به دیابت نوع یک نقش دارد. به طور مثال شیوع این بیماری در سوئد، فنلاند، نروژ، انگلیس و جزیره ساردینیا بیشتر و در چین و کشورهای آمریکای جنوبی کمتر است.

محققان آمریکایی در بررسی‌های جدید خود دریافتند داروی موسوم به تپلی‌زوماب می‌تواند شروع بیماری دیابت نوع یک را در افراد پر خطر به تاخیر اندازد. این دارو پادتن مونوکلونال است و با هدف قرار دادن نوعی سلول ایمنی، سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این سلول ایمنی در مبتلایان به دیابت نوع یک، سلول‌های بتا تولید کننده انسولین را تخریب می‌کند.

در این بررسی تاثیر دارو روی ۷۶ فرد ۸ تا ۴۹ ساله که اعضای خانواده‌شان به دیابت نوع یک مبتلا بوده و از دو نوع اتوآنتی‌بادی مرتبط با دیابت برخوردار بودند مورد آزمایش قرار گرفت. آنان به دو گروه تقسیم شدند. یکی از این دو گروه داروی تپلی‌زوماب را برای مدت ۱۴ روز و گروه دیگر داروی مشابه دریافت کردند. همچنین در مدت زمان انجام مطالعه تحمل گلوکز این افراد به طور مرتب اندازه‌گیری شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان مشاهده کردند در پایان آزمایشات ۷۲ درصد از افراد گروهی که داروی مشابه دریافت کرده بودند به دیابت نوع یک مبتلا شدند درحالیکه این رقم در گروهی که از داروی تپلی‌زوماب مصرف کرده بودند تنها ۴۳ درصد بوده‌ است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: دیابت دیابت نوع 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟

ایتنا - محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق شدند مکانیسمی را شناسایی کنند که ممکن است توضیح دهد چرا یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
ارتباط بین تغذیه ضعیف و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ از قبل ثابت شده بود، اما آنچه رژیم غذایی را به سرطان مرتبط می کند، تا حد زیادی ناشناخته مانده بود.

در این تحقیق جدید که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده، محققان دریافتند که ماده ای به نام متیل گلیوکسال، که از تجزیه گلوکز برای آزادسازی انرژی تولید می شود، می تواند ژن هایی را که از سرطان محافظت می کنند، مهار کند.

آنها می گویند که یک رژیم غذایی نامناسب منجر به تولید سطوح بالاتری از متیل گلیوکسال می شود که این امر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

متیل گلیوکسال یک مولکول کوچک واکنش پذیر است که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از حد تولید شود، می تواند به DNA آسیب برساند.

رژیم های غذایی سرشار از مواد غذایی ناسالم فرآوری شده، گوشت قرمز، قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده، ممکن است به دلیل اختلال متابولیسم در بدن منجر به افزایش سطح متیل گلیوکسال شود. این امر خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر و سبزیجات تولید متیل گلیوکسال را کاهش می دهد و به سلامت متابولیسم، میکروبیوم و سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سطوح متیل گلیوکسال را پایین نگه دارد.

این یافته ها حاکی از آن است که انتخاب‌های غذایی سالم و اجتناب از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده، گوشت قرمز و شکر می تواند از طریق کاهش تولید متیل گلیوکسال، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان امیدوارند این کشف بتواند به درک بهتر ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان کمک کند و زمینه را برای راهکارهای پیشگیرانه جدید در آینده فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)