Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:10:39 GMT

چرا تولید شکر در خوزستان کاهش یافت؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۵۵۹۸

چرا تولید شکر در خوزستان کاهش یافت؟

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به افزایش بارندگی‌ها و کاهش تولید شکر، گفت: در بازار شکر احتکاری توسط تولیدکنندگان صورت نگرفته بلکه این دلالان بودند که سبب التهاب در بازار شدند. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

امید بن عباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به این‌که برداشت گیاه نیشکر هرساله در آبان ماه انجام می‌شود، اظهار داشت: امسال به دلیل بارندگی و سیلاب، برداشت نیشکر از بهمن‌ماه آغاز شد و شرکت‌های تولیدی درصد کمی از محصول خود را توانستند برداشت کنند به همین سبب در بخش تولید شکر شاهد کاهش چشمگیری بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تولیدکنندگان موظف‌ هستند آمار تولید خود را در سامانه‌های وزارت صمت اعلام کنند، ادامه داد: میزان تولید شکر مسئله پوشیده‌ای نیست و آمار تولید آن مشخص است؛ حجم محصول تولیدشده‌ای که اعلام می‌شود احتکار بوده، تنها به‌اندازه تولید چند روز کارخانه‌های نیشکری استان است و از طرفی ظرفیت انبار آن‌ها نیز مشخص بوده که این ظرفیت تاکنون پر نشده و نمی‌توان گفت کارخانه‌ها شکر را احتکار کرده‌اند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: خوشبختانه در استان شرکت‌های نیشکر به‌اندازه حواله‌هایی که از سازمان صمت دریافت کردند، توزیع محصول را انجام داده و از این بابت شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر همکاری خوبی با استان داشتند.

بن عباس بابیان این‌که در حال حاضر نسبت به ماه گذشته وضعیت شکر در بازار بهتر شده، گفت: با تمهیداتی که در قرارگاه اقتصادی و ستاد تنظیم بازار استان صورت گرفت، حجم توزیع به‌ صورت شکر بسته‌بندی و فله‌ای مدیریت شد و خوشبختانه بازار شکر استان تا حدودی از تب‌ و تاب خارج و شکر باقیمت مصوب روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط التهاب بازار زمزمه‌های افزایش قیمت یا کمبود کالا سبب تغییر رفتار مصرف‌کننده شده و با یک افزایش تقاضای ناگهانی مواجه می‌شویم، این عوامل سبب افزایش تنش در بازار می‌شود و ما معتقدیم احتکاری از سوی شرکت‌ها صورت نگرفته است.

تخلیه و بارگیری شکر وارداتی کوبا در بندر امام(ره)/ ترافیک سنگین کشتی های خارجی حامل کالای اساسی +فیلمخوزستان|بیش از 146 هزار تن شکر خام  در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شدششمین کشتی شکر پهلو گرفت/ واردات 600 هزار تن شکر در اردیبهشت

بن عباس با اشاره به حضور دلالان در بازار عنوان کرد: با دو نرخی شدن یک کالا زمینه برای واسطه‌گری و دلالی فراهم می‌شود، زمانی که قیمت مصوب شکر در بازار 3 هزار تومان بود اما تا کیلویی 9 هزار تومان نیز به فروش می‌رسید، زمینه برای افراد سودجو فراهم شد و برخی از افراد سودجو خارج از شبکه باقیمت‌های نامتعارف شکر را روانه بازار کردند که البته برخی از این موارد در استان کشف‌ و به مراجع قانونی ارجاع شدند.

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به مناسب بودن قیمت مرغ بیان داشت: قیمت مرغ با توجه به کارشناسی‌های انجام‌گرفته توسط ستاد تنظیم بازار و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی منصفانه تعیین‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به در اختیار قرار دادن نهاده‌ها توسط وزارت جهاد به مرغداران با نرخ دولتی، سود مرغدار و آیتم‌های تأثیرگذار جهت تولید، این قیمت برای مصرف‌کننده 11 هزار و 500 تومان مصوب شده اما اگر مرغداران آنالیز جدیدی از قیمت تمام‌شده داشته باشند که نشان دهد در قیمت تمام‌شده تولید افزایشی به وجود آمده، ما با کارشناسان جهاد کشاورزی مدارک و مستندات آن‌ها را بررسی می‌کنیم و در صورت تائید قیمت جدید مصوب می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا +جدول

قیمت اطلس G در بازار امروز نسبت به خریدوفروش‌های روز گذشته پنج میلیون کاهش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، اطلس G محصول جدید سایپا در بازار است که امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با افت قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده است.

قیمت اطلس G در بازار آزاد به ۵۸۰ میلیون تومان رسید و امروز شاهد کاهش دو میلونی قیمت ساینا S دنده‌ای هستیم. مدلی که ۴۳۸ میلیون تومان ارزش دارد و مدل‌های دیگری مثل کوئیک GX و کوئیک SR دنده‌ای با همین میزان کاهش قیمت راهی بازار شده‌اند.

شاهین اتوماتیک گران‌ترین سواری سایپاست و مثل دیروز معادل ۸۶۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. آنطرف تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱ مه ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر موجود در بازار است، ۳۹۷ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ۱۱ اردیبهشت ۱۲ اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳

۳۳۸ میلیون تومان

۳۳۸ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱

۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۴۰ میلیون تومان

۴۳۸ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳

۴۵۰ میلیون تومان

۴۴۸ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۵۵ میلیون تومان

۴۴۸ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳

۵۸۵ میلیون تومان

۵۸۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۷۶۵ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳

۸۶۰ میلیون تومان

۸۶۰ میلیون تومان

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰