Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:52:38 GMT

۵۳۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۷۸۴۲

۵۳۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، از آغاز رسیدگی الکترونیکی پرونده ها خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد فقط تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، خدیجه ابراهیم خانی، امروز ۲۱ خرداد سال ۹۸ در جمع خبرنگاران، گفت: 532 نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان زنجان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، اظهار داشت: در سال جاری 8 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برای ثبت نام در بیمه سلامت پیش بینی شده بود که از این تعداد 1800 نفر ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم نامه در سال گذشته با اداره بهزیستی برای افراد مجهول الهویه و نیز برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد منعقد شده بود که این تفاهم نامه، جایگزین کرده دفترچه سلامت به جای کارت می باشد.

ابراهیم خانی با اشاره به اینکه رسیدگی الکترونیکی شروع شده است، گفت: از ابتدای خردادماه سال جاری رسیدگی الکترونیکی و بستری و بستری موقت آغاز شده است و بررسی و ارسال و پرداخت اکثریت پرونده ها به صورت الکترونیکی بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان خرمده نیز شروع شده است که در مجموع تعداد 6 استتن در کشور از جمله استان زنجان، در ارتباط با رسیدگی الکترونیکی پایلوت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون تعداد 5 هزار و 45 نسخه الکترونیکی مورد تبادل قرار گرفته است گفت: 1700 پرونده ی بستری و همچنین بستری موقت در خرداد ماه امسال مورد تبادل قرار گرفته که بیش از 85 درصد پرونده ها به صورت الکترونیکی ارسال و پرداخت شده است.

خدیجه ابراهیم خانی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی انتخابی است، افزود: اولویت اول پزشکان به علت تسریع پرداختی ها به صورت نسخه الکترونیکی است.

وی با اشاره به قرار داد منعقد شده با انجمن خیریه کلیوی جهت رفاه حال بیماران دیالیزی، افزود: بیماران مذکور می توانند از بیمارستان بهمن و ولیعصر و خود انجمن خدمات دریافت کنند.

ابراهیم خانی به جمعیت بیماران خاص در 3 سال متوالی 95،96،97 اشاره کرد و افزود: تعداد بیماران خاص در سال 95 تعداد 697 نفر در سال 96 تعداد 668 نفر و در سال 97 تعداد 682 نفر بود افزایش جمعیت بیماران خاص، از جمله دیالیزی، هموفیلی، ام اس و پیوند کلیه است.

وی با اشاره به هزینه کرد بیماران خاص، گفت: به طور میانگین ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان است که این مبلغ در سال 97 افزایش داشته است، هزینه هر نفر بیمار دیالیزی در ماه 2 میلیون و 500 هزار تومان و بیماران هموفیلی هر ماه 2 میلیون و 600 هزار تومان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: علت افزایش عزینه ی بیماران خاص، بالا رفتن هزینه دارو و تجهیزات است.

ابراهیم خانی از قرارداد با 442 مرکز پزشکی خبر داد و گفت : طرف قرار داد با ۸ شبکه بهداشت، 17 بیمارستان جراحی، 107 پزشک متخصص، 79 پزشک عمومی، 14 پزشک فوق تخصص، 71 دارو خانه و 15 درمانگاه پلی کلینیک قرار داد داریم.

مدیر کل بیمه سلامت در ارتباط با جمعیت بیمه شدگان استان زنجان، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 532 هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی در پایان افزود: از بین جمعیت 40 میلیونی، 22 میلیون روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه آن ها سرانه به دانشگاه پرداخت می شود که متوسط پرداختی هر نفر در سال 96 به مبلغ 126 هزار تومان بود.

پایان پیام/585

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس نماز عید فطر استان همدان بیرجند مسکن عید فطر صنایع دستی مسجد بیماران دیالیزی بیماران هموفیلی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی افزود: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آن ها رد شد.

کردلو ادامه داد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت