Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:51:54 GMT

معاون وزیر کشور از مرز تمرچین پیرانشهر بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۸۲۰۶

معاون وزیر کشور از مرز تمرچین پیرانشهر بازدید کرد

به گزارش ایرنا بابک دین پرست روز سه شنبه در این بازدید گفت: مدیریت واحد و همکاری دستگاه‌های اجرایی در این مرز به رفع مشکلات پیله وران و افزایش حجم مبادلات منجر می‌شود.

وی افزود: موانع پیش روی کارت الکترونیکی مرزنشینی در بازارچه‌های موقت غیررسمی باید برطرف شود تا مرزنشینان از مزایای مرز بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار پیرانشهر نیز در این بازدید بیان کرد: در زمان حاضر پنج هزار و ۲۲۶ کارت الکترونیکی مرزنشینی در بازارچه موقت غیررسمی فعال بوده و در ۱۳۹۷ واردات به ارزش ۲۳ میلیون دلار توسط این کارت‌های الکترونیکی انجام و سود آن نصیب مرزنشینان شده است.

سید علی ترابی افزود: صدور سه هزار کارت الکترونیکی دیگر در راستای بهره مندی مرزنشینان از مرز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا کمبود کالاهای مجاز برای واردات، نبود زیرساخت‌ها در مرز تمرچین، نبود سیستم اینترنتی و ارتباطی در منطقه و ممنوعیت ورود کالا برای دارندگان کارت‌های الکترونیک از جمله مشکلات مرز تمرچین محسوب می‌شود.

این مرز در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه / مرکز استان / ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است؛ شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و ۱۴۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

۷۱۲۹/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی

وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 احمد وحیدی؛ وزیر کشور به همراه معاون عمرانی شهردار تهران از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه 18 بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن خداقوت‌گویی به دست‌اندرکاران و مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

مختصات دقیق "پروژه بزرگراه شهید بروجردی" چیست؟ + فیلم

براساس این گزارش، پروژه بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه 18 تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام(ره) خواهد رسید. «پروژه شهید بروجردی» از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) 9 کیلومتر است.

در هفتاد و پنجمین پویش امید و افتخار بود که فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول 3/7 کیلومتر افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور