Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا آخوندی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در کشور ما وزنه برداری ورزش توسعه یافته‌ای نیست. که این بر می‌گردد به نوع نگاه ما نسبت به این ورزش. برای توسعه دادن به ورزش بزرگی مثل وزنه برداری روش‌های زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز فدراسیون ساختار اصولی است

مهمترین چیزی که فدراسیون نیاز دارد یک ساختار اصولی بر اساس نظام مدیریتی فدراسیون‌های ورزشی در دنیا است که باید آن را ایجاد کنیم. در مرحله بعد برای پیاده کردن این ساختار‌ها از افراد تاثیر گذار و باتجربه استفاده کنیم. ساختار درست، یعنی هیئت رئیسه فدراسیون باید یک هیئت واقعی باشد. افرادی باشند که بتوانند به وزنه برداری کمک کنند، نائب رئیس از خانواده وزنه برداری باشد، دبیر فدراسیون نیز از بهترین‌های این رشته باشد و برای تیم‌های ملی یک سازمان مستقل داشته باشیم که افراد این سازمان هم متشکل از قهرمانان بزرگ وزنه برداری باشند.

او ادامه داد: رئیس فدراسیون نباید در کمیته فنی حضور داشته باشد و از برگزاری منظم مسابقات لیگ کشور نباید غافل شویم، همینطور یک سازمان لیگ درست کنیم و بعد برویم برای تشکیل کمیته استان‌ها اقدام کنیم در حالی که بازسازی زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

مشکل امثال کیانوش رستمی را به قهرمانان وزنه برداری واگذار کنیم

بعد از آنکه کیانوش رستمی بدلیل اختلاف با فدراسیون وزنه برداری مدت‌ها از تمرینات تیم ملی دور بود آخوندی درخصوص نحوه رفتار با چنین مسائلی در وزنه برداری تصریح کرد: کیانوش در وزنه برداری یک استثنا است. پس برای چنین ورزشکاری باید مدیریت استثنایی داشت. نمی‌توانیم با رفتار عادی افراد نخبه را مدیریت کنیم رئیس فدراسیون که نباید درباره امثال کیانوش رستمی تصمیم بگیرد. آن سازمان تیم‌های ملی که درموردش صحبت کردم باید به این موضوع ورود کنند. افرادی که مثل کیانوش قهرمان بوده اند، چون همزبان او نیز هستند می‌توانند درخصوص او نظر بدهند. چرا که فقط آن‌ها می‌توانند مشکل امثال کیانوش را متوجه شوند. باید همه به رستمی کمک کنند تا مدال ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

به دنبال تخریب دیگران نیستم

او در خصوص حواشی اخیری که پیرامون مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری پیش آمده است تاکید کرد: من دخالتی در این ماجرا‌ها نداشتم و هیچ‌گاه به دنبال تخریب افراد نبوده ام. درمورد تغییر ارکان فدراسیون مثل دبیر یا هر پست دیگری من تابع وزارت ورزش هستم. آن‌ها تصمیم می‌گیرند، چون که جز اختیاراتشان است. برای من فرقی نمی‌کند، چون اگر بیرانوند دبیر مجمع بماند، تغییری در آرای انتخابات بوجود نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

انوشیروانی: انتقاد از کادر فنی تیم ملی جوانان درست نیست/ بهتر بود بدنه‌ی فدراسیون بعد از مرادی تغییر می‌کرد

بیرانوند: کسی رای خود را به پول و هدیه نمی‌فروشد

ماجرای هدیه‌های میله‌ای و انتخابات وزنه برداری!

انتهای پیام/

صحبت های آخوندی پیرامون انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بنابر اعلام توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک، 36 ورزشکار درقالب 12 رشته ورزشی در بازی های المپیک پاریس حضور خواهند داشت که سهمیه رشته وزنه برداری به یکتا جمالی و رامیرو مورا تعلق گرفته است.
یکتا و مورا در مسابقات اخیر وزنه برداری در پوکت تایلند موفق به ثبت رکوردهایی شدند که شانس آنها را برای کسب سهمیه و حضور المپیک تضمین کرد.

بنابراین گزارش، یکتا جمالی که اصالت ایرانی دارد و اکنون در آلمان ساکن است، 31 مارس امسال 20 ساله شد و در رقابتهای جام جهانی تایلند، با ثبت وزنه 100 یکضرب، 125 دوضرب و 225 مجموع در دسته 81 کیلوگرم، نوزدهم شد.
موار اما اصالتا کوبایی است و بریتانیا اقامت دارد. وی در دسته 102 کیلوگرم مردان با ثبت 162 یکضرب 197 دوضرب و 359 مجموع، هجدهم شد.

هر دو ورزشکار در یک لیست 74 نفره برای کسب سهمیه المپیک قرار داشتند. المپیک پاریس سومین تجربه حضور تیم پناهندگان است و ورزشکاران پناهجو در دو دوره قبلی در ریو 2016 و توکیو 2020 عملکرد قابل قبول و بعضا درخشانی ارایه کرده اند.

محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز بعد از دریافت این خبر گفت: خیلی خوشحالم که دو وزنه بردار برای المپیک انتخاب شده اند. ما تیم پناهندگان را در سال 2023 تشکیل دادیم و انتخاب دو ورزشکار، نشان دهنده عملکرد موفق ما در این زمینه است و البته تلاش زیادی که رامیرو و یکتا انجام داده اند و شایسته کسب سهمیه هستند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903082

دیگر خبرها

  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • کشته شدن الکساندر پلیشنکو رقیب اوکراینی کیانوش رستمی در جنگ
  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • رقیب کیانوش رستمی کشته شد!
  • رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان