Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:09:57 GMT

عاملان ترور ملا تینا ۲۶ خرداد محاکمه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۷۴۸

عاملان ترور ملا تینا ۲۶ خرداد محاکمه می شوند

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع متهمان این پرونده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: در ارتباط با پرونده ترور امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد که هفتم مهر سال ۸۷ ترور شد، هفت نفر دستگیر و برای آنها به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شد و پرونده آنها در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری افزود: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، هر هفت متهم را به اتهام محاربه از طریق وابستگی به جریان های سلفی به اعدام محکوم کرد اما حکم صادره در دیوان عالی کشور نقض شد.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: پرونده مزبور پس از نقض آرای صادره در دیوان عالی کشور، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد تا اتهام متهمان به صورت مجدد رسیدگی شود.

وکیل مدافع متهمان پرونده ترور «ملا تینا» افزود: با توجه به اینکه در این حادثه یک سرباز نیز جان خود را از دست داده بود، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای سه نفر از متهمان، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر کرد و رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه کیفری آذربایجان غربی دانست.

علیزاده طباطبایی گفت: پرونده این افراد در دادگاه کیفری یک استان بررسی شد و دادگاه پس از محاکمه، یکی از متهمان را به اتهام قتل عمد سرباز نیروی انتظامی به قصاص و ۲ نفر دیگر را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

وی اضافه کرد: پرونده چهار متهم دیگر بیش از ۲ سال است که منتظر تعیین وقت و رسیدگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب است و نهایتاً هفته گذشته شعبه مزبور طی تماس تلفنی، ۲۶ خرداد را برای رسیدگی به پرونده تعیین کرده است.

ماموستا «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد هفتم مهر سال ۱۳۸۷ توسط گروه های سلفی و وهابیون منطقه به شهادت رسید.

اجتمام *۹۱۰۴*۹۱۰۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگاه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۳۸۸ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از اسناد و مدارک موجود در مطب یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز