Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مجید ارجمند فر عصر شامگاه سه شنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی در سردشت گفت: برای تدوین این سند از ظرفیت‌های اساتید مجرب دانشگاهی استفاده شده و هم اکنون به تأیید وزارت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شوری امنیت ملی کشور رسیده و جهت اجرا به دولت ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: برای عملیاتی شدن این سند باید پیگیری‌هایی از سوی مسؤولان انجام شود تا شاهد تحولات بسیاری در این مناطق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: قرارگاه حمزه سیدالشهدا مسؤولیت حاکمیتی در این منطقه را داشته و یگان‌های واجا، ناجا، مرزبانی و سپاه را تحت کنترل خود دارد و مأموریتی که به آن ابلاغ شده، ایجاد امنیت پایدار و مردمی است.
سردار ارجمندفر گفت: در بازدیدهای امروز از سطح مرزهای سردشت مشکلات از نزدیک مشاهده شد که بخشی از موضوع پایداری امنیت وابسته به وضعیت معیشت و اشتغال مردم این منطقه است.
وی اضافه کرد: بازارچه‌های مرزی و کوله بری تعطیل است و اگرچه دولت مصوبه‌هایی در این خصوص داشته اما به اصلاح نیاز دارد که با نکته سنجی و نیازمندی‌های منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مردم کُرد به عنوان مدافعان نظام در مواقع خطر سینه خود را سپر کرده‌اند و با بصیرت در رابطه با موضوعات منطقه‌ای عمل کرده‌اند؛ به همین خاطر وظیفه ما و دولت است تا در راستای رفع مشکلات معیشت، اشتغال و محرومیت زدایی در این مناطق تلاش کنیم.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه گفت: آمریکا جنگ اقتصادی را بر مردم کشورمان تحمیل کرده ولی با وجود مقاومت و رشادت این مردم نتوانسته به اهداف شومش برسد که در این راستا ضرورت یک دفاع همه جانبه احساس می‌شود.
اقصی نخشی پور افزود: مردم سردشت با صدها شهید و هزاران مصدوم شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت ساله و حتی پس از آن دِین خود را به نظام ادا کرده‌اند و ضرورت دارد با توجه به شاخص بیکاری‌ها و گستردگی آن با تدابیر شاهد رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت مرزی سردشت برای توانمندسازی آن و بررون رفت از تحریم‌ها از نکات قابل توجهی است که باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد، بیان کرد: سردشت با شاخص بیکاری بالای ۲۳ درصد شاهد مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این وضعیت است و بازگشایی معابر مرزی و رسمی شدن مرز «کیله» می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیکاری مردم این منطقه داشته باشد.
نخشی پور با اشاره به اینکه مردم اقلیم کردستان عراق دارای اشتراکات قومی و مذهبی با ساکنان مرزنشین این شهرستان هستند، گفت: سردشت دارای ۱۱۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بوده و به عنوان پتانسیلی برای تجارت و صادرات مطرح است.
وی گفت: ۲۷ درصد از ظرفیت تولیدی این شهرستان در حوزه کشاورزی، ۲۷ درصد در حوزه صنعت و ۵۴ درصد در حوزه خدمات و بازرگانی است که از این ظرفیت‌ها می‌توان استفاده بهینه کرد.

به گزارش ایرنا در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، فرماندار پیرانشهر، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت و ناظر گمرکات استان نیز حضور داشتند.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد؛ این استان دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.

۷۵۶۲/‌۶۱۸۵/‌۳۰۷۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این نشست افشین کسالائی در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیازهای تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترسازها ( ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم