Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:54:51 GMT

۲۵۱ کودک خیابانی در استان اردبیل شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۲۶۴

۲۵۱ کودک خیابانی در استان اردبیل شناسایی شدند

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز چهارشنبه در بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی اردبیل و عقد تفاهم نامه توانمند سازی خانواده های تحت پوشش بهزیستی و پیشگیری از معلولیت ها اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۶ نفر دارای نیازهای ویژه از جمله خدمات درمانی، اشتغال والدین و مشارکت تحصیلی بودند که با توجه به مصوبه اخیر کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان، به دستگاه های مربوطه ارجاع و خدمات مذکور دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بیشتر کودکان کار شناسایی شده در این استان دارای خانواده هستند.

ستاری همچنین بیان کرد: خانواده های این کودکان بیشتر ساکن حاشیه شهر بوده و به دلایل فقر مالی، فقر فرهنگی، فقدان و یا اعتیاد یکی از والدین به کار در خیابان ها سوق داده شده اند.

او افزود: با هدف توانمند سازی خانواده کودکان، کارگاه فرشبافی برای مادران آنها توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده (موسسه غیر دولتی) ایجاد شد که تاکنون زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر از مادران کودکان کار و خیابانی را فراهم کرده است.

وی گفت: در سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط بهزیستی و موسسه مذکور برای توانمند سازی این افراد هزینه شده است.

وی افزود: ساماندهی هرچه بهتر این کودکان نیازمند مشارکت جدی مسئولان تمام دستگاه های عضو کمیته ساماندهی می باشد.

۶۰۱۸/ ۶۰۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهزیستی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) با مشارکت یگان اجراییات شهرداری تهران، کلانتری ۱۷۱، اداره کل بهزیستی شهر تهران، پلیس راهور، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد.

حسین اخگرپور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه‌های پر تردد و از مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می‌شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه‌ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سو استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آن‌ها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع‌آوری شدند.
به گفته این مسؤول، شناسایی سر شبکه‌های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6095471

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول