Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: تاکنون ۷۹۲ میلیون تومان وام تحصیلی از صندوق رفاه دانشجویان جذب شده؛ در حالی که این مبلغ وام نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور عدد قابل توجهی است.

عثمان عزیزی، معاون دانشجویی دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در رابطه با عملکرد معاونت دانشجویی این دانشگاه گفت: در طول چند سال گذشته کار‌های بسیاری برای رفاه حال دانشجویان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به تعمیرات اساسی خوابگاه‌های دانشجویی افزود: خوابگاه‌های اصلی دانشگاه ارتقا سطح داده شده که شامل پنجره دوجداره، تعمیر تاسیسات، تعویض کامل شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه، تعویض لامپ‌های مهتابی به لامپ‌های LED، تعویض دودکش برای جلوگیری از نشر گاز منواکسید کربن، تعویض تجهیزات اصلی موتورخانه و ... می‌شود.
عزیزی تصریح کرد: این تعمیرات و بازسازی‌ها بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه دربر داشته که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن به صورت کمک ویژه از صندوق رفاه تامین اعتبار شد.
وی بیان کرد: ۱۴ خوابگاه دانشگاه در این مدت به وایرلس مجهز شده و تنها دو خوابگاه را در حال حاضر به دلیل نبود زیر ساخت‌ها نتوانسته ایم مجهز کنیم و خوشبختانه معاونت پژوهشی و بخش IT دانشگاه در خصوص تجهیز این دو واحد مشغول فعالیت هستند.
معاون دانشجویی دانشگاه کردستان ادامه داد: خرید ۱۶ دستگاه تلوزیون LCD برای خوابگاه ها، تجهیز سالن ورزشی در مجتمع فرشتگان با اعتبار ۳۵ میلیون تومان از صندوق رفاه، خرید ۶۷ دستگاه اجاق گاز ترموکوبل دار و در راستای بهداشتی کردن و صنعتی کردن سلف سرویس بالغ بر ۸۰۰ میلیون کمک از صندوق رفاه گرفته ایم و برای هر دو سلف چلو پز صنعتی، خورشت پز صنعتی و کباب پز اتوماتیک و سبزی خورد کن خریداری کرده ایم.
وی گفت: فضای سالن غذا خوری دختران در این مدت افزایش داشته و سلف فرشتگان به مناقصه گذاشته شده و پس از اتمام امور، دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند و همچنین در نظر داریم تا در برنامه‌ای میان مدت طبقه دوم سلف کشاورزی دختران و پسران را نیز ارتقا دهیم.
عزیزی با اشاره به وام دانشجویی اظهار کرد: تاکنون ۷۹۲ میلیون تومان به عنوان وام تحصیلی از صندوق جذب شده در حالی که این مبلغ وام نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور عدد قابل توجهی است.
وی عنوان کرد: در بحث اجاره بهای خوابگاه، برابر قانون صندوق رفاه دانشجویان اگر دانشجو در اول ترم اجاره بها را پرداخت کند شامل ۱۰ درصد تخفیف شده و دانشجویانی که در آخر ترم اجاره را پرداخت می‌کنند شامل این تخفیف نمی‌شوند و به اشتباه آن را افزایش اجاره خوابگاه تلقی می‌کنند که چنین نیست.
معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به اجرای کامل مفاد مربوط به بیمه سلامت و حوادث دانشجویی افزود: برای اجرای این مفاد مشکلی نداشته ایم و اگر دانشجو به موقع مدارک خود را ارائه داده باشد قطعا از بیمه خسارت‌های مربوطه را دریافت خواهد کرد.
وی گفت: بر اساس دستور العمل‌های مربوط به قوانین دانشگاه لازم است تا دانشجو انتخاب واحد ترم جاری خود را انجام داده و اگر انتخاب واحد نکرده باشد پوشش بیمه‌ای نخواهد داشت و بیمه به او تعلق نمی‌گیرد و به همین دلیل نیز اداره خوابگاه نمی‌تواند دانشجویان بدون بیمه را در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دهد.
عزیزی یادآور شد: از سال گذشته نرخ کار دانشجویی افزایش یافته و درخواستی مبنی بر افزایش قیمت‌ها به هیئت امنا پیشنهاد شده و امیدواریم بر اساس ساعات کاری این رقم افزایش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه کردستان صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه های دانشجویی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی موسوم به طرح حامیم را در این دانشگاه برگزار می‌کند.

دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این طرح تا ۲۰ اردیبهشت‌ سال جاری فرصت دارند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان واقع در ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه مراجعه کنند. اولویت ثبت‌نام با دانشجویان ورودی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است. 

از جمله مزایای شرکت در این طرح می‌توان به معادل‌سازی با ۲ واحد از درس معارف اسلامی در مرحله کشوری، اعطای گواهی دوره، برگزاری نشست‌های معرفتی و مهارتی، برگزاری فوق‌ برنامه‌های ورزشی و تفریحی، برگزاری دوره تکمیلی در شهر مقدس مشهد و بهره‌مندی از امتیازات آموزشی دروس معارف اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم