Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@21:09:13 GMT

تولید بتن ارزان از خرده شیشه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۶۰۸

تولید بتن ارزان از خرده شیشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اگر چه شیشه ماده ای در مجموع سازگار با محیط زیست است، اما بازیافت خرده شیشه های کوچک و استفاده مجدد از آنها معمولاً غیرممکن است. از همین رو گروهی از دانشمندان تصمیم گرفته اند از ضایعات شیشه برای تولید نوعی بتن جدید استفاده کنند که هم مقاومت بیشتری دارد و هم ارزان تر از انواع متداول بتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران استرالیایی انواع مختلفی از خرده شیشه های غیرقابل بازیافت را با استفاده از نوعی پودر به یکدیگر پیوند داده اند و یک ترکیب پلیمری را به این مجموعه افزوده اند که جایگزین شن و ماسه ای شده که معمولاً برای تولید بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمایش ها نشان می دهد که ترکیب جدید به مراتب مقاوم تر از بتن های موجود در بازار بوده و از آنجایی که دیگر نیازی به استخراج شن و ماسه و شستشو و آماده سازی آن وجود ندارد، روش جدید هزینه کمتری نیز در بر دارد. انتظار می رود این بتن جدید بعد از آزمایش های نهایی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 4638618

منبع: مهر

کلیدواژه: بتن شیشه گری فناوری پلیمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای

به گزارش خبرآنلاین شجاعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اطلاعات لازم درباره چرخه سوخت، تولید کیک زرد، راکتورهای بزرگ و کوچک، توانمندی و بومی سازی ساخت قطعات یدکی‌ مورد نیاز واحد یکم نیروگاه بوشهر، پسمانداری و نظام ایمنی و بخش‌های دیگر در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی ادامه داد: مهمترین بخش نمایشگاه ارائه توانمندی کشور در تولید انواع دوتریم آب سنگین است و انواع رادیوداروهای درمانی و تشخیصی و توسعه فناوری پلاسما در پزشکی، سلامت ومحیط زیست و بحث گداخت و تولید ایزوتوپ های پایدار تلوریوم۱۳۰ و ایردیوم ۱۹۳ است.

وی گفت همچنین درباره شتابدهنده صنعتی و کاربرد پرتوها هم دستاوردهایی برای ارائه داریم.

شجاعی همچنین گفت که بخش تازه‌ای در این نمایشگاه وجود دارد به نام «زنان در صنعت هسته‌ای» که قابل توجه است.

وی تصریح کرد که ۹۰ درصد دستاوردهای نمایش داده شده در این نمایشگاه بومی شده ایران است و از این جهت برای میهمانان قابل توجه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903362

دیگر خبرها

  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود