Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@06:58:43 GMT

تغییر نرخ کرایه تاکسی‌های کرمان در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۱۱۳۲

تغییر نرخ کرایه تاکسی‌های کرمان در سال ۹۸

نرخ کرایه تاکسی های کرمان در اکثر مسیرها زیر ۲۰ درصد و در تعداد محدودی از مسیرها به میزان ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ چند روزی است که افزایش قیمت کرایه تاکسی در کرمان اعمال شده است اما گلایه شهروندان کرمانی به این موضوع این ‘گونه است؛  کرایه تاکسی به یک نرخ یکسان در مسیرهای مشخص توسط رانندگان دریافت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان کرمانی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: رانندگان کرایه تاکسی را آن طور که دوست دارند  یا سلیقه ای دریافت می‌کنند به عنوان نمونه مسیری که قبلا ۱هزار و ۲۰۰ تومان بوده در حال حاضر تعدادی از رانندگان ۱ هزارو۳۰۰ تومان، تعدادی ۱هزار و ۴۰۰ و تعدادی با رند کردن این رقم ۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

شهروند دیگرگفت: نرخ کرایه به صورت شفاف اعلام نشده است چرا زمانی نرخ مشخص و معلوم باشد با زدن برچسپ روی شیشه توسط رانندگان مشخص است.

یکی از رانندگان در پاسخ به  خبر نگار راه آرمان اظهار داشت: در شرایط کنونی فقط رانندگان افزایش حقوق نباید داشته با شند؟! در صورتی که نرخ کرایه توسط شورا به تاکسیرانی تعیین و ابلاغ شده است.

متاسفانه نرخ کرایه تاکسی سال ۹۸ روی شیشه تاکسی بر چسپ گذاری نشده است و هنوز قیمت‌های سال ۹۷ درج شده بود و این منجر به گلایه مندی شهروندان و سر درگمی آن‌ها شده است.

افزایش نرخ کرایه تاکسی بیشتر از ۲۰ درصد لحاظ نشده اشت

موضوع را از شورای شهر دنبال کردیم  قاضی زاده مسئول روابط عمومی شورای شهر کرمان در این خصوص گفت: مسئولان شورا برحسب مذاکرات در نشست کمیسیون برنامه و بودجه و تصویب در شورای عمومی مورخ ۲۵/۱/۹۸ شورا با اخذ نرخ کرایه تاکسی های خطی درون شهری ، حمل مسافر شرکت ها و موسسات پیمانکاری ویژه سرویس دهی به ادارات، موسسات حمل و نقل مسافر شهری و حمل بار درون شهری در سال ۹۸ به شرح جدول‌های پیوست موافقت نمودند.

نمونه‌ای از جداول نرخ کرایه تاکسی

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: نرخ‌ها از طرف شهرداری پیشنهاد، در شورا مصوب و در نهایت به تایید فرمانداری باید برسد.

قاضی زاده ادامه داد: همچنین افزایش نرخ کرایه تاکسی به سازمان تاکسی رانی اعلام شده است و از آن ها درخواست شده است نرخ ها را در هر مسیر به صورت خوانا  چاپ  و در اختیار تاکسی‎ها قرار داده شود تا مسافران از محتوای آن مطلع گردند.

مسئول روابط عمومی شورای شهرگفت: آنچه در شورا مصوب شده این بود که افزایش نرخ کرایه تاکسی بیشتراز۲۰ در صد لحاظ نشود بیشتر مسیرها افزایش نرخ در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد داشته‎اند.

چالش پرداخت پول خرد با پرداخت الکترونیکی مرتفع می شود

در خصوص کمبود پول نقد یا پول خرد رضا نظری سرپرست واحد ارتباطات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت: برای حل مشکل پول خرد شهروندان پرداخت الکترونیکی بهترین راه حل است که در آینده این مشکل قابل حل است وما پیگیر بحث پرداخت الکترونیک هستیم چالش پرداخت پول خرد با شارژ کیف پول به راحتی امکان پذیر است.

وی افزود: رانندگان باید بر اساس نرخ مصوب کرایه دریافت کنند و دریافت بیشتر از میزان مصوب تخلف محسوب می شود و قابل پیگیری است.

نظری در خصوص گزارش تخلفات رانندگان تاکسی بیان داشت: شهروندان می توانند با سامانه  10001798 و شماره تلفن   342214 33 و ۱۳۷ شهرداری پیگیر شکایات خود باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به زودی نرخ جدید کرایه تاکسی روی تاکسی‌ها نصب می‌شود و دلیل طولانی شدن مدت زمان برچسپ گذاری‌های نرخ جدید، طراحی برچسپ‌ها و اصلاحیه نرخ کرایه تاکسی‌ها بوده است.

شایان ذکر است در تعداد محدودی از تاکسی‌ها نرخ تاکسی با اپلیکیشن تومن قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی

تین نیوز

کاربران شبکه های اجتماعی از شایعاتی که در مورد تبعات عدم پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، این کاربران با اشاره به ارسال پیامک خلافی برای رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان،  عنوان کردند: پیش از این برداشت این بود که راهنمایی و رانندگی با ارسال این پیامک سعی می کند رانندگان را از تعداد و مقدار جریمه های خلافی مطلع و آگاه سازد.

آنان افزودند: برای رانندگان انواع قبض جریمه در طول سال صادر می شود که ممکن است نوعی از قبض جریمه باشد که در صورت تاخیر در پرداخت آن، مبلغ جریمه مذکور دو برابر نشود.

آنان با برشمردن انواع قبض های جریمه شامل قبض جریمه تسلیمی، قبض جریمه دو برگی، قبض جریمه الصاقی، قبض جریمه خودداری و قبض جریمه دوربینی، عنوان کردند: شایعه شده در سال جاری با ارسال این پیامک، راهنمایی و رانندگی دنبال تصویب طرح و قانونی است که از تاریخ ارسال این پیامک ها به صاحب خودرو و اطلاع رسانی در مورد تعداد تخلفات و مبلغ کل جریمه، در صورت بی اعتنایی راننده نسبت به پرداخت در زمان معین و قانونی (دو ماه) ، همه این جریمه ها شامل جریمه پرداخت نکردن شوند که به معنی  دو برابر شدن مبلغ همه این جریمه ها خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست اما پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، رئیس پلیس راهور فراجا  در سخنانی که ایرنا منتشر کرد، گفته بود: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد.

سردار سید تیمور حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داده بود: باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی