Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند، دونالد ترامپ امروز (چهارشنبه) افزایش حضور نظامیان کشورش در لهستان را اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ مقام‌های آمریکایی به خبرنگاران گفتند این تصمیم "مهم" در جریان دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان در کاخ سفید اعلام می‌شود و درباره "وجهه جدید روابط نظامی-نظامی" میان واشنگتن و ورشو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقام‌های مطلع گفت: این نشست فرصتی مناسبی برای تاکید بر روابط رو به گسترش نظامی-نظامی و همچنین تعهد مشترک ما به ناتو و اولویت‌های آن است.

پایگاه "دیفنس وان" شامگاه سه‌شنبه گزارش داد، پنتاگون ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی دیگر در لهستان مستقر خواهد کرد و این نیروهای وظایف لجستیکی خواهند داشت. با این حال دولت ترامپ مشخص نکرده است که آیا حضور این نظامیان دائمی است و آیا شامل یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این کشور اروپایی می‌شود یا خیر.

مقام‌های آمریکا نگفتند که آیا ترامپ امسال به لهستان سفر می‌کند یا خیر. به گفته آنها ترامپ و دودا در کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید به این سوالات پاسخ می‌دهند.  

نیروهای آمریکایی از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ حضور دوره‌ای در لهستان دارند. اکنون ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی در سراسر لهستان مستقر هستند اما رهبران ورشو خواستار یک حضور قوی‌تر برای مقابله با تخاصم احتمالی روسیه شده‌اند. مقام‌های لهستان پیشتر خواستار حضور نظامی و پایگاه دائمی آمریکایی‌ها شده بودند و پیشنهاد دو میلیارد دلار برای چنین پایگاهی را داده بودند.

آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان هم گفته بود درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان حین نشست آتی با دونالد ترامپ گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند