Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام المسلمین سعید صدرعاملی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از مدل مطلوب گرا در ترسیم گام دوم انقلاب استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اجلاس «دانشگاه آزاد اسلامی؛ گام دوم انقلاب اسلامی» صبح امروز با حضور علی اکبر ولایتی رییس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، میرحمایت میرزاده عضو رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و برخی معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمین سعید عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این برنامه عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه بزرگ ملی و بین المللی برای آموزش عالی است و دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که بعد از یک مسیر سی و هفت ساله رتبه برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی جهان را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: برخی از استعداد‌های کشور که ممکن است در کنکور شرایط لازم را کسب نکرده باشند که اگر دانشگاه آزاد نبود نمی‌شد از این استعداد پراکنده در سراسر ایران استفاده کرد. این ظرفیت با نگاه فاخر تقویت می‌شود. در این یک سال گذشته من بیشتر با طرفیت دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شدم و به نظرم آنطور که باید به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد توجه نشده است، زیرا ظرفیت‌های جدی و قدرتمندی در دانشگاه آزاد وجود دارد. طبق فرمایشات رهبری که فرمونده‌اند فلسفه علم چیست؟ ایشان جنبه اجتماعی علم را به عنوان یک فلسفه بزرگ برای علم و فناری کشور برجسته کردند. اگر پیشرفت ایرانی اسلامی را به عنوان یک الگو دنبال کنیم این امر توسط مرجع دانشگاه قابل مدیریت و عرضه خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در جهان اغلب علم و فناوری‌ها بدون هدف ارئه می‌شود، اما باید دقت داشته باشیم که فاصله عقلانیت و نیرنگ کوتاه است. تولید سلاح‌های کشتار جمعی، دانش‌های سلطه در جهان، تولید دانشگاه لذت طلبی و تخریب انسان‌ها محصول نیرنگ است. باید برای رسیدن به علم به اندیشه اسلامی توجه کرد که منشا آن خالق هستی است و اگر به آن توجه نداشته باشیم جامعه تعادلش را از دست می‌دهد.

وی با تاکید به توسعه پایدار گفت: توسعه پایدار خلا اندیشه جامعه را دارد به دلیل اینکه به جنبه‌های تعالی انسات توجه نکرده، رفتار انسان مانند جسم او قاعده‌ای دارد، اینکه احساس تنهایی انسان‌ها به عنوان آسیب اجتماعی مطرح شده به دلیل این است که ما به آن بُعد انسان توجه نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: گام دوم انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم و باعث افتخار است که ما فاخرترین رهبری جهان اسلام را تجربه کردیم. یکی از خصوصیات رهبری حکمت و حکیم بودن ایشان است، حکمت ویژگی است که بین عدل و ظلم تمایز قائل است، ایشان طی این ۳۰ سال مسیری ترسیم کردند که رسالت یک رهبری فاخر و حکیم است و بتواند جامعه را در مسیری سلامت هدایت کند. یکی از خصوصایت دیگر ایشان یکپارچگی و ساماندهی فکر و اندیشه است بر همین مبنا آن خصیصه سومی که بروز این حومت و نظم و یکپارچگی است تاکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اسلام انقلابی یعنی تاکید بر مقاومت؛ مقاومت چتری است که اگر نباشد بلا‌ها نازل می‌شود و حفاطتی برای سلامت انسان و جامعه است که البته رهبری دائما بر آن تاکید کرده است. در گام دوم نگاه رهبری به گذشته، حال و آینده است، در متنی که ایشان تهیه کرده عصاره حکمت چندین ساله‌ای در قالب نگاه مثبت دیده می‌شود، جامعه از نگاه منفی و آسیب‌گرا رنج می‌برد و در برخی مواقع حتی ایجاد آسیب می‌کنیم. ایشان در هفت محوری که برای آینده ذکر کردند همگی راهبردی و مثبت هستند، ما باید مسیر را عوض کنیم. غرب دائما به ظرفیت‌های خود تاکید دارد و ارجاع علمی زیادی دارند، اما ما چقدر ارجاع علمی داریم.

حجت السلام و المسلمین عاملی درباره آینده اندیشی گفت: آینده اندیشی یک فطرت انسانی است و باید گفت: آینده اندیشی از دین آغاز شده و نه تنها در مسیر این دنیا بلکه در نظام هستی به آن توجه شده است. مقام معظم رهبری از نگاه مطلوب گرا آینده را ترسیم کردند و هفت محور دانش بنیان و علم و فرهنگی برای آن در نظر گرفتند. متغیر اصلی توسعه پیشرفت ما تضمینِ توحید، عدالت و توحه به آخرت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار داشت: در دانشگاه آزاد برای گام دوم انقلاب گروه‌های کاری در نظر گرفته شود. بعضا گفته می‌شود اقتصاد هدف نیست، اما بدون آن نمی‌توان کاری کرد، مردم ما باید از بهره‌مندی‌های لازم و در شان مسلمان برخوردار باشند. کشور باید بتواند ارزش پول ملی‌اش را به جایگاهی بالاترین حد مکن برساند تا ترسیم تمد نوین اسلامی تسریع شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استعداد کشور عامل دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای