Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يکي از مشکلات مهم ما در بورس عدم شفافيت ها است به رغم اينکه گفته مي شود بورس شفاف ترين بازار است، در حال حاضر در اقتصاد و در بورس ضعف هاي اساسي داريم،چرا بايد ملت ما از بورس بيزار باشند؟
بهنام ملکي اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار آريا، در تحليل قوانين جديد بازار فرابورس اظهار داشت: هر کاري در جهت شفافيت بورس انجام شود، کار ارزشمندي است، رتبه هم کاري بديهي و روشن و حداقل کاري است که در بورس مي تواند اجرايي شود، يکي از مشکلات مهم ما در بورس عدم شفافيت ها است به رغم اينکه گفته مي شود بورس شفاف ترين بازار است، در حال حاضر در اقتصاد و در بورس ضعف هاي اساسي داريم،چرا بايد ملت ما از بورس بيزار باشند؟ چون بارها از اين بازار گزيده شدند، دستورالعمل جديد هم در راستاي همين شفاف سازي بيشتر است که مردم هم از وضعيت سهام باخبر باشند و بورس هم با تابلوهاي رنگي نظر خود را اعلام کند، اين کار مي تواند اطلاع دقيق تري را در اختيار ديگران بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين استاد دانشگاه در ادامه افزود: بورس بايد کاري کند که اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند، اگر مي بينيد آلمان، ژاپن و خيلي از کشورهاي ديگر توسعه يافته اند، دليلش آن است که مردمشان حضور فعال در بازار بورس دارند، هر چقدر در جهت شفاف سازي کار شود و بورس نظارتش را بيشتر کند تا اطلاعات شرکت ها سوري و دروغين نباشد، وضعيت بهتري خواهيم داشت، در حال حاضر اطلاعات به قدري قطره چکاني ارائه مي شوند که فرد حرفه اي هم راه را گم مي کند، اين يک نوع کلاهبرداري است .
وي در پايان گفت: آيين نامه و دستورالعمل جديد را بايد به فال نيک بگيريم و مهمتر اينکه اجرا شود و درست هم اجرا شود.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاددان استاد دانشگاه بورس فرابورس قانون جديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن