Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@00:04:29 GMT

ترامپ خواهان تضعیف دلار شد!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۸۶۵

 حساب توئیتری "بلومبرگ آپینیون" در گزارشی با اشاره به افزایش شمار گردشگران ورودی به کشورهای اروپایی پرسیده بود که چگونه می‌توان جلوی این رویه را گرفت و دونالد ترامپ در پاسخ به این پرسش نوشت: این مساله به این دلیل است که ارزش یورو و ارزهای دیگر تعمدا در برابر دلار پایین نگه داشته است و این مساله باعث محروم ماندن آمریکا از مزیت رقابتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بسیار بالا است و به این مساله باید سیاست انقباضی را نیز اضافه کرد! آن‌ها سرنخ را ندارند.

اخبار اقتصادی- شمار کسانی که منتظر تضعیف بیشتر دلار در سال ۲۰۱۹ هستند با این توئیت ترامپ افزایش یافته است به ویژه حالا که فدرال رزرو بیشتر از هر زمان دیگری آماده کاهش نرخ بهره است. آلن راسکین، استراتژیست بین‌الملل "دویچه بانک" گفت: احتمالاً با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۹، بازار ارز بیشتر با توئیت های این چنینی ترامپ مواجه خواهد شد.

تمایل ترامپ به دلار ضعیف‌تر در تضاد آشکار با سیاست "دلار نیرومند" است که همواره طی دو دهه اخیر توسط رؤسای جمهور آمریکا چه از حزب دموکرات و چه از حزب جمهوری خواه پیگیری شده است. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در سال ۲۰۱۸ موفق شد بازدهی خیره‌کننده ۴.۴ درصدی را به ثبت رساند. یورو که وزنه ۰.۶ درصدی در محاسبه شاخص دلار دارد از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۰.۶ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است.

راسکین افزود: محاسبات نشان می‌دهد که ارزش ذاتی یورو بیش از ارزش فعلی آن در بازار است و دلار با در نظر گرفتن مسائل تجاری باید تعدیل شود. به گفته این استراتژیست، یکی از دلایل باقی ماندن دلار در سطح بالای فعلی نگرانی معامله گران از اوضاع اقتصادی جهان و تمایل آنها به نگه‌داری ارزهای ایمن تر نظیر ین و دلار و فرانک در مقایسه با ارزهای دیگر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توئیت ترامپ تضعیف دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • دیوان لاهه خواهان توقف تلاش‌ها برای تضعیف این نهاد شد