Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:02:46 GMT

دلار در مرز 13.000 تومان درجا زد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۲۷۰

دلار در مرز 13.000 تومان درجا زد

خبرگزاري آريا - قيمت دلار ديروز در محدوده 13هزار تومان درجا زد و برخي از فعالان بازار معتقدند که اگر از سطح 13هزار توماني عبور مي‌کرد احتمال رشد آن در روزهاي آتي افزايش مي‌يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، روز گذشته، بازار ارز صحنه تقابل بازيگران در مرز 13هزار توماني دلار بود؛ تقابلي که در نيمه نخست، بازار ارز را با افزايش و در نيمه دوم با کاهش روبه‌رو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي معاملات روز گذشته، بازيگران نرخ فروش دلار را تا سطح 13هزار و 100تومان افزايش دادند؛ اما با افزايش ميزان فروش، قيمت دلار با عقب‌نشيني روبه‌رو شد و تا سطح 12هزار و 970تومان کاهش يافت.
در نتيجه، شرايط بازار به نحوي رقم خورد که يک جريان افزايشي يا کاهشي، بر بازار غلبه پيدا نکرد؛ هرچند که بازار در انتهاي معاملات بيشتر نشانه‌هاي رفتار کاهشي را منعکس مي‌کرد.
بازار روز گذشته، صحنه تقابل معامله‌گران افزايشي و کاهشي در مرز 13هزار توماني بود، در نتيجه اين تقابل، قيمت دلار در مرز ياد شده با رفت و برگشت قيمتي مواجه شد. در واقع در ابتداي روز افزايشي‌ها توانستند نرخ فروش دلار را تا سطح 13هزار و 100تومان بالا ببرند، ولي هر چقدر به ساعات پاياني روز نزديک تر شديم، ميزان فروش‌ها بالاتر رفت و در نهايت نيز حدود ساعت 4بعدازظهر، شاخص ارزي روي عدد12هزار و 970تومان به کار خود پايان داد که 20تومان کمتر از روز دوشنبه بود.
به گفته برخي فعالان، پس از ساعت 5بعدازظهر حتي قيمت‌هاي پايين تري نيز در بازار به ثبت رسيد. افت قيمتي روز چهارم هفته از آن جهت از اهميت بيشتري برخوردار بود که موجب شد دومين افزايش متوالي دلار ثبت نشود و ابهام بيشتري در مورد آينده شرايط بازار براي نوسان گيران ايجاد شود.
به گفته يکي از بازيگران باتجربه ارزي، در صورتي که ديروز قيمت دلار افزايش دومي را تجربه و از سطح 13هزار توماني عبور مي‌کرد، انتظارات افزايشي در بازار فعال‌تر مي‌شدند و امکان داشت طي روزهاي آتي با جوسازي معامله‌گران پيرامون اخبار سياسي، بازار با نوسانات بيشتري مواجه شود. در اين شرايط از نظر تعدادي از فعالان، بازارساز سعي کرد با عرضه ارز مقابل خواست نوسان گيران بايستد.
البته برخي کارشناسان تاکيد مي‌کنند، بازارساز بهتر است بيشتر از سطوح قيمتي بر ميزان نوسانات حساسيت نشان دهد و حتي المقدور سعي کند با استفاده بهينه از منابع ارزي مانع تضعيف سمت عرضه براي ادامه سال جاري شود. به گفته دسته اخير يکي از مشکلات بازار ارز طي نيمسال اول سال 97آن بود که بازارساز بخش زيادي از ارز خود را به‌صورت اسکناس نقدي در انتهاي سال 96با قيمت‌هاي پايين تر عرضه کرد.
ديروز همان‌طور که بازار ارز شاهد دو نيمه متفاوت بود، در بازار سکه نيز قيمت در ابتداي روز در بالاي سطح حمايتي 4ميليون و 500هزار تومان قرار گرفت، حال آنکه در ساعات انتهايي روز زير سطح ياد شده معامله شد.
در ساعات ابتدايي روز سه شنبه قيمت سکه تا محدوده 4ميليون و 520هزار تومان رشد کرد، ولي در نهايت حدود ساعت 4بعدازظهر قيمت اين فلز گران بها روي عدد 4ميليون و 490هزار تومان قرار گرفت که 20هزار تومان کمتر از روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، ديروز بازار سکه بيش از آنکه از روند بهاي اونس طلا تاثير بگيرد، از روند بهاي دلار اثر مي‌پذيرفت. با اين حال، ديروز اونس طلا نيز تا ساعت 5بعدازظهر رويه کاهشي داشت و در ابتداي محدوده هزار و 320دلار نوسان مي‌کرد.
انتظارات کاهشي در بازار ارز؟
به گفته فعالان، در ابتداي ديروز، معامله‌گران خريدهاي خود را بالا برده بودند و همين عامل زمينه ساز رشد قيمت در بازار داخلي شده بود. يکي از سيگنال‌هاي افزايش خريد معامله‌گران که به بازار داخلي نيز مخابره شده بود، رشد نرخ حواله درهم در ساعات ابتدايي بود.
ديگر سيگنال، اظهار موقعيت خريد و فروش معامله‌گران در يک کانال اطلاع رساني بود که حکايت از خريدار بودن 60درصد معامله‌گران داشت. البته مسلما نمي‌توان اطمينان داشت که تمام افراد حاضر در آن نظرسنجي خريدار قطعي دلار بوده باشند.
در اين ميان، معامله‌گران باور داشتند، آنچه موجب شد مسير قيمت دلار تغيير کند، افزايش ميزان عرضه بازارساز بود. همچنين آنها عنوان مي‌کردند که نرخ عرضه حواله درهم نيز از اواسط روز بالا رفته بود.
به گزارش دنياي اقتصاد ، برخي معامله‌گران هم باور داشتند، گزارش روزنامه واشنگتن پست، در مورد امتيازهاي آمريکا به ايران براي شروع مذاکره يکي از عواملي مهمي بود که در انتهاي روز وضعيت بازار را تا حدي تاثير قرار داد. خريد دوباره نفت ايران و آزاد کردن بخشي از پول‌هاي بلوکه شده در آمريکا از جمله امتيازهايي است که روزنامه آمريکايي به آنها اشاره کرده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۰ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳