Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:52:34 GMT

اجرای ۳۷ طرح عمرانی و زیربنایی توسط بنیاد برکت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۸۶۸

اجرای ۳۷ طرح عمرانی و زیربنایی توسط بنیاد برکت

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، ۳۷ طرح عمرانی و زیربنایی را در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی بنیاد برکت، این بنیاد برای اجرا و بهره‌برداری از این تعداد طرح عمرانی و زیربنایی در نهبندان از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، بالغ بر 97 میلیارد ریال هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این 37 طرح عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در شهرستان نهبندان، شامل پروژه‌های آب‌رسانی، راه‌سازی روستایی، حفر و لایروبی قنات، مدرسه‌سازی، احداث کتاب‌خانه، ساخت و تجهیز مراکز درمانی و ورزشی و احداث مراکز فرهنگی و مذهبی است. از این تعداد، 35 طرح به بهره‌برداری کامل رسیده است. از جمله‌ی این طرح‌ها، می‌توان به 8 باب مدرسه با 43 کلاس درس و یک باب کتاب‌خانه‌ی عمومی در شهرستان نهبندان اشاره کرد، که بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه‌ی‌ِ نهضت مدرسه‌سازی و افزایش مراکز فرهنگی در روستاها و مناطق محروم کشور، آن‌ها را به بهره‌برداری رسانده است.


این بنیاد هم‌چنین به تازگی عملیات مرمت و لایروبی 2 رشته قنات را در شهر نهبندان و روستای محمدآباد این شهرستان، به پایان رسانده است.


طرح آب‌رسانی به روستاهای «سیاه خونیک» و «ساکرت» از توابع نهبندان از جمله دیگر‌ پروژه‌های بنیاد برکت در این شهرستان است که با اعتبار 3 میلیارد ریال در دست اجراست، که تا 2 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. لازم به توضیح است که هم‌اکنون نیز با این اقدام بنیاد برکت آب در این روستاها جاری شده و مردم از آن استفاده می‌کنند.


ساختمان سی‌تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام بنیاد برکت در شهرستان نهبندان است. این ساختمان که با اعتبار اولیه‌ی 4 میلیارد ریالی در دست احداث است تا به امروز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد.


توسعه و بهسازی کتاب‌خانه‌ی عمومی «محتاج نهی» نیز از دیگر طرح‌های اجرایی این بنیاد برکت در شهرستان نهبندان است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در سه ماه آینده تکمیل می‌شود.


گفتنی است، شهرستان نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند، مرکز خراسان جنوبی قرار دارد و از جمله مناطق محروم و کم‌تر برخوردار استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود. بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و عمومی در این شهرستان مرزی و محروم، نقش مهم و مؤثری را در محرومیت‌زدایی از این منطقه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان آن ایفا نموده است.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل استان همدان دهه کرامت مریم داوری امام جمعه کازرون مسجد صنایع دستی افتتاح طرح بنیاد برکت بنیاد برکت طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور