Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: عملیات مبارزه با آفات ملخ در سطح 200 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان آبیک با کانون یابی و کانون کوبی انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیژن لطفی اظهار کرد: با توجه به سطح مبارزه با آفت ملخ در سال جاری پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند سال گذشته مشکل خاصی در خصوص آفت ملخ در این شهرستان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شهرستان آبیک به دلیل دارا بودن مراتع وسیع در منطقه زیاران و طالقان از مناطق اصلی کانون‌های تجمع و تخم‌ریزی انواع ملخ‌ها است و ملخ جزو آفات عمومی و بومی این شهرستان محسوب می‌شود.

لطفی تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در اسفند سال گذشته و اوایل فروردین سال جاری برای ایجاد تراکم جمعیت این آفت؛ کار مبارزه با آن در کانون‌ها و حاشیه باغات با جدیت توسط کارشناسان فنی این مدیریت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال‌جاری با بازدیدهای به‌موقع اعضای شبکه پایش و مراقبت در محل کانون‌های احتمالی تخم‌گذاری آفت ملخ که اغلب کانون‌ها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور روستاهای کوهپایه‌ای واقع‌شده؛ رصد ظهور و بررسی وضعیت تراکم جمعیت و فاز حرکتی آفت آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به برنامه‌ریزی، تجهیز امکانات آمادگاه آفت و کانون کوبی‌های انجام‌شده تأکید کرد: با بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، زمان انجام مبارزه با آفت در کانون‌های شناسایی شده تعیین و از تاریخ اواسط اردیبهشت‌ماه، مبارزه عمومی با پوره‌های ملخ در محل کانون‌های ملخ روستای توداران از توابع این شهرستان آغازشده است.

وی بیان کرد: کارشناسان این مدیریت همواره در تلاش بودند تا بر کنترل آفت در کانون‌ها و جلوگیری از بالدار شدن آفت و ریزش به مزارع و باغات نظارت دقیق داشته باشند چراکه در صورت بالدار شدن آفت، کار کنترل بسیار مشکل، هزینه‌بر و دارای حداقل کارایی خواهد بود.

لطفی افزود: گزارش‌های به‌موقع، همکاری مردم و همچنین توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی در مبارزه اصولی و مؤثر با این آفت نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان آبیک ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور