Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:15:36 GMT

معضل لجن‌های اسیدی گرمسار به پایان می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۴۸۹۴

معضل لجن‌های اسیدی گرمسار به پایان می‌رسد؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از برنامه‌ریزی استان سمنان برای تعیین‌تکلیف و ساماندهی وضعیت لجن‌های اسیدی تنها سایت این استان در سایت نورالدین گرمسار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امیر عبدوس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: لجن‌های اسیدی این سایت به‌صورت تا پیش از این ناقص مدیریت می‌شدند و از همین رو جلسه‌ای به‌منظور مدیریت بهتر این لجن‌های صنعتی با حضور معاون استاندار سمنان برگزار و پیشنهادهای مختلف برای مدیریت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پسماندها مربوط به لجن‌های اسیدی واحدهای تصفیه روغن هستند افزود: در حال حاضر با توجه به مشکلات ناشی از تصفیه به روش اسیدی احداث هرگونه واحد تصفیه دوم جدید در غرب استان ممنوع شده و از این تاریخ به بعد هیچ‌گونه مجوزی در این ارتباط صادر نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به ضرورت مدیریت پسماند لجن‌های اسیدی موجود در سایت نورالدین گرمسار گفت: در همین ارتباط اخیراً فراخوانی در سطح کشور اعلان و پیشنهادهایی از سوی شرکت‌های فنی به استان ارائه شد که این پیشنهادات امروز مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

وی از شناسایی تمام توان علمی، فنی، مالی و اجرایی واحدهای فعال در این حوزه از طریق این فراخوان ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از اعلان فراخوان هفت متقاضی طرح‌های پیشنهادی خود را به استان ارائه دادند که امروز مناسب‌ترین طرح از نگاه کارشناسان شناسایی شد. ضمن اینکه یک طرح نیز به عنوان طرح جایگزین انتخاب شد تا در صورت عدم توافق با گزینه اول، کار به گزینه دوم واگذار شود.

عبدوس با بیان اینکه این شرکت موظف است لجن‌های اسیدی موجود در سایت نورالدین را منتقل و به محصول تبدیل کند ادامه داد: علاوه بر این پیشنهادی در خصوص مدیریت لجن‌های تولیدی جدید نیز داشتیم که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که طرح پیشنهادی در یک بازه سه تا ۶ ماهه به اجرا در بیاید تا مشکل لجن‌های اسیدی یک‌بار برای همیشه حل شود.

وی با بیان اینکه پیش از این یک شرکت کار بازیافت این لجن‌ها را عهده‌دار بوده گفت: متأسفانه این شرکت به صورت ناقص مبادرت به مدیریت لجن‌ها می‌کرد لذا تصمیم گرفتیم به منظور رفع مشکل با استفاده از توان فنی و سرمایه‌گذاری موجود در کشور این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار