Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن طباطبائیان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهادکشاورزی در سالن جلسات جهاد کشاورزی دامغان گفت: تعهد اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی، طی سال جاری ۳۷۹ فقره است که طی ۳ ماهه نخست امسال با ایجاد ۱۳۲ شغل بیش از ۳۵ درصد از آن محقق شده است.
وی افزود: امروز کشاورزی، بخش پویا و فعال شهرستان دامغان است که نقش مهمی برای تولید شغل و ثروت برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طباطبائیان تصریح کرد: در بخش اشتغال پایدار روستایی و عشایری، سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به شهرستان تخصیص یافت که با این میزان ارائه تسهیلات، شهرستان رتبه ۲ استان سمنان را به خود اختصاص داد.
وی اضافه کرد: طی سال گذشته در راستای تحقق شعار رونق تولید، ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور ساماندهی مجموعه‌های راکد و نیمه فعال شهرستان تخصیص یافت.
طباطبائیان خاطر نشان کرد: از محل صندوق توسعه ملی در حوزه‌های زیربنایی کشاورزی طی سال‌های ۹۶ و ۹۷، مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی، بهینه سازی و اصلاح شبکه آبرسانی را یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی دانست و افزود: طی ۲ سال گذشته در راستای بهینه سازی مصرف آب، سه هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد.

سیل امسال ۱۱۳ میلیارد ریال به کشاورزی دامغان خسارت زد

طباطبائیان اظهار داشت: بر اثر سیلاب در ماه‌های نخست امسال تا کنون ۱۱۳ میلیارد ریال به باغ، اراضی، تأسیسات کشاورزی و دام و طیور، خسارت وارد شد.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ارائه خدمات به خسارت دیدگان سیلاب در بسیاری از استان‌های کشور آغاز شده است که امیدواریم ارائه تسهیلات و اعتبار لازم به منظو رفع مشکلات به زودی در این استان نیز عملیاتی شود.
 

رویکرد اصلی جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان نیز در این نشست گفت: بهره برداری بهینه از منابع با رویکرد افزایش تولید، ارائه محصول سالم و کاهش هزینه، از اهداف اصلی جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه در این شهرستان است.
حسن صرفی اظهار داشت: هم اکنون تسهیلات کم بهره و بلند مدت با سود هفت درصد ویژه مناطق محروم و ۹ درصد ویژه مناطق برخوردار به احداث گلخانه در مقیاس بزرگ و کوچک حداقل ۳۰۰ متر ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان دامغان، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ارائه تسهیلات در بخش گلخانه در نظر گرفته شده است.
صرفی تصریح کرد: کشت سبزی و صیفی در هر هکتار به میزان ۱.۱ لیتر آب نیازمند است و متوسط تولید ۲۰ تن در هکتار بازدهی دارد، در حالی که می‌توان این میزان آب را به یک هکتار گلخانه با تولید ۲۰۰ تن رساند.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان تصریح کرد: سالانه ۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان تولید می‌شود که ۳۸ هزار تن از آن محصولات تره باری و بقیه خشکبار است.
هفته جهاد کشاورزی از ۲۰ تا ۲۷ خردادماه و شعار امسال به عنوان «جهاد کشاورزی رونق تولید و امنیت غذایی» نامگذاری شده است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
۹۸۵۶/‌۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته جهاد کشاورزی شهرستان دامغان جهاد کشاورزی دامداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل