Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از بعدازظهر امروز تا جمعه از سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان کاسته می‌شود، اما مجدد از شنبه با تقویت جریانات شمالی بر شدت وزش این باد‌ها افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می‌شود وزش این باد‌ها به همراه گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا تا اواخر هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان ادامه داشته باشد.

ملاشاهی ادامه داد: امروز به صورت موقت جریانات شمالی تضعیف می‌شود که در پی آن انتظار می‌رود ضمن کاهش سرعت وزش باد، در غالب نقاط استان افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما رخ دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زابل ۷۶ کیلومتر بر ساعت است، افزود: وزش این باد شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

انتهای پیام/ع

تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه  در سیستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

برپایه این گزارش، شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

هوای امروز تهران ابری همراه با بارش پراکنده است، اما به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ و کمینه دمای آن ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • تداوم بارش‌ها و رگبارهای بهاری در یزد تا فردا
  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • تداوم بارش باران در خوزستان