Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امینی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد آینده درخشانی را برای جوانان و نوجوانان با محوریت و اتصال به مسجد رقم می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی»، در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با بیان اینکه انجام امور فرهنگی نیازمند همکاری و اتحاد است، افزود: مسئولان با تلاش و همکاری و حساسیت نسبت به کار فرهنگی می توانند فعالیت های پرثمری را انجام دهند و بدانند که نتایج کارهای فرهنگی در دراز مدت نمایان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شاهرود،ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی کانون های مساجد، اذعان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجدبا توجه به ظرفیت وپتانسیل کارهای فرهنگی هنری در مساجد می توانند نقش بسیار مهمی را درجذب جوانان ونوجوانان به مساجد داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم درمساجد، کانون های فرهنگی هنری هستند اضافه کرد: در این چهار دهه انقلاب اسلامی در کلان کشور فراز و نشیب داشته ایم ولی امروز همه به این نتیجه رسیده اند که باید مسجد محور کار کرد.

 

امینی زبان هنر را زبان گرایی برای جذب کودک ونوجوان به مسجد عنوان کردوگفت: در بخش هنرظرفیتهای بسیاری وجود داردکه در مساجد از آنها کمتر استفاده  می شود.

 

به گفته امام جمعه شاهرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه سرود،تئاتر،مستند سازی و ... فعالیت بیشتری داشته باشند و با حفظ شان مسجد برنامه های هنری اجرا شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با ایجاد هماهنگی وتوازن دراجرای برنامه  در بین نهاد های مختلف که در مسجد حضور دارند از موازی کاری ها جلوگیری شود افزود: در شهرستان شاهرود با راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد هماهنگی لازم در بین دستگاه های حاضر در مساجد برنامه های خوبی صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست به فلسفه شکل گیری ستاد عالی کانون های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت های کانون مساجد در قالب برنامه های فرهنگی وهنری اجرا می شود.

 

حجت الاسلام«سید علی موسوی » با تاکید بر اینکه جذب جوانان ونوجوانان به مسجد از مهمترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است گفت: عرصه فرهنگ، حوزه هنر،فضای مجازی وفضای بین الملل  محورهای فعالیت کانون مساجد تعریف شده است.

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذارائمه جمعه و امامان جماعات مساجد در جذب و هدایت جوانان به مساجد تصریح کرد:کانون های مساجد به حمایت های معنوی و هدایت و راهنمایی ائمه جمعه نیاز دارند.

 

موسوی با بیان اینکه برای ماندگاری قشرنوجوان وجوان در مساجد باید برنامه ریزی شوداضافه کرد:کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود نیز با کارهای شاخصی که دارند می توانند نقش بسزایی در جذب و تثبیت نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه پرهیز از موازی کاری در انجام فعالیتها واجرای برنامه ها واستفاده از ظرفیت های در حوزه هنر وکتاب از تاکیدات ویژه  مدیریت ستاد عالی کانون های مساجد کشوراست اظهارداشت:کتابخانه های مساجد در سطح استان از وضعیت خوبی برخوردار هستند و در بسیاری از مناطق که کتابخانه ندارند کانون های مساجد کتابخانه دارند.

 

وی به فعالیت های کانون  مساجددر مصلی نمازجمعه نیز اشاره داشت وافزود: تمام کانون های مساجد با کانون مصلی تعامل دارند و پیام های نماز جمعه و اهمیت نماز جمعه در مساجد از طریق کانون مصلی به کانون های مساجد و مردم ارایه می شود و مبلغ نماز جمعه است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این بازدید گفت: کانون های مساجد در حوزه فرهنگ و هنر و قرآن بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 

«رضا مهدیان» با تاکید بر توانمندی کانون ها در اجرای برنامه های جدید، افزود: امروزه به مسائلی همچون اشتغال، سبک زندگی اسلامی و معرفی الگوهای قرآنی و دینی باید در بطن مراسم ملی و مذهبی پرداخت تا بتوان در جذب و تربیت جوانان موفق عمل کرد.

 

 

پایان پیام/591

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل بیرجند دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس شبستان بیرجند استان همدان دهه کرامت امام جمعه شاهرود خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین