Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، رشد سریع گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و اینترنت، انقلابی در نحوه ارسال خبر ایجاد کرده و الگوهای کسب و کار بسیاری از سازمانهای خبری را نابود کرده و منجر به کاهش درآمد و تعدیل نیرو شده است.مهاجرت گسترده آگهی‌های تبلیغاتی به غول‌های فناوری آمریکا مانند فیسبوک، گوگل و آمازون موجب کاهش درآمد رسانه‌ها شده و این درحالی است که بیش از نیمی از جمعیت جهان اکنون از طریق ارتباط اینترنتی به اخبار دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا مردم واقعاً پولی برای خبر پرداخت خواهند کرد؟ مؤسسه مطالعات روزنامه نگاری رویترز در گزارش سالانه مربوط به "اخبار دیجیتال" اعلام کرد که بیشتر مردم پولی برای اخبار آنلاین (اینترنتی) پرداخت نمی‌کنند و در شش سال گذشته تعداد افرادی که حاضر شده‌اند پول بدهند افزایش بسیار کمی داشته است.

حتی در میان کسانی که پول پرداخت می‌کنند نیز نوعی خستگی و دلزدگی ایجاد شده از بس که در وب سایت های مختلف از آنها درخواست عضویت و پرداخت پول مطرح شده است. بسیاری از مردم مایل هستند که بجای اخبار، برای دیدن فیلم یا دریافت موسیقی پول پرداخت کنند و از این رو برخی از شرکتهای رسانه‌ای شکست خواهند خورد.

"نیک نیومن" از پژوهشگران ارشد در مؤسسه رویترز گفت: هیچ علامتی در دست نیست حاکی از اینکه اکثریت مردم حاضر به پرداخت پول برای اخبار آنلاین باشند هر چند بسیاری می‌دانند که اطلاعات در اینترنت اغلب بسیار زیاد و گیج کننده است.

وی افزود: برخی از برندهای بزرگ خبری نشان داده‌اند که توانایی جذب شمار بالای عضوهای پرداخت کننده پول را دارند اما راه پیش رو برای سایر ناشران خبر دشوار است.

در آمریکا، روزنامه‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست در زمینه دیجیتال عملکرد خوبی داشته‌اند و کسانی که پول داده‌اند بیشتر افراد با مدرک دانشگاهی و متمول بوده‌اند.

با این حال بنا به بررسی‌های مؤسسه رویترز، هنوز حدود ۴۰ درصد از کسانی که عضویت دیجیتال نیویورک تایمز را می خرند قصد دریافت محتوای غیرخبری را دارند.

سازمانهای خبری در مبارزه برای کسب درآمد با تهدید فزاینده ای از سوی ارائه دهندگان سرگرمی مانند "نتفلیکس"، "اسپاتیفای"، "اپل موزیک" و "آمازون پرایم" رو به رو هستند. / ‏‬

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا

برپایی چادرهای تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوزه دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل آمریکا به رغم هشدار و مخالفت مسئولان دانشگاه/ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی در شهر تامپا ایالت فلوریدا آمریکا/ زوما نیروهای گارد ایالتی مشغول مقابله با دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس در شهر آستن ایالت تگزاس آمریکا/ زوما مسابقه سومو (کشتی سنتی ژاپنی) با گریه بچه در معبد "سنسوجی" در شهر توکیو/ رویترز دستکم 120 کشته در اثر سیل ناشی از شکستن یک سد در مرکز کنیا/ رویترز و خبرگزاری فرانسه شعار "پایان صهیونیستم" در کنار چادرهای تحصن دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ایالتی " اِوِرگرین" در واشنگتن آمریکا/ رویترز "صهیونیسم یعنی تروریسم" شعاری در جریان اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا/ رویترز جلسه محاکمه 9 مرد در دادگاهی در شهر اشتوتگارت آلمان به اتهام توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت آلمان و احیای امپراتوری آلمان/ ایستگاه قطارهای سریع السیر در شهر نانجینگ چین/ DDP مسابقات دو نیمه ماراتون در مسکو/ تاس کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از جشن قهرمانی اینترمیلان تا روز نخل مسیحیان ارتدوکس

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید