Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ اشتغال روستایی گفت: تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی همچنان استمرار دارد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمد امید ظهر امروز در سی و دومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور با اشاره به ارتقاء وضعیت روستاهای کشور اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران روستاهای کشور پس از انقلاب فعالیت‌های خوبی عرضه کردند و آمارها در حوزه توسعه معاونت روستایی در عرصه‌های مختلف قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی با تصریح به ضرورت توجه به اشتغال روستایی در دولت دوازدهم افزود: متأسفانه ظرفیت‌های جدید اشتغال‌زایی در مناطق روستایی ایجاد نشده است و به‌عبارت دیگر این اقدامات مانع مهاجرت روستاییان به شهرها نشده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری بیان کرد: سال گذشته برای اعتبار برای اشتغال روستایی تخصیص پیدا کرده که حرکت ارزشمندی بود و نرخ اشتغال روستایی افزایش محسوسی به‌میزان 25 درصد داشت.

1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال روستائیان اختصاص یافتنماینده مردم تهران در مجلس: 1.5میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال زنان اختصاص یابد162 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه‌ها در گیلان اختصاص یافت

امید با اشاره به کاهش 2.2 درصد نرخ بیکاری در روستاها در سال 97 گفت: 150 هزار فرصت شغلی با 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در روستاها ایجاد شد که جلوی رشد مهاجرت روستاییان به شهرها را گرفته و زمینه برگشت به روستاها را فراهم کرده است.

وی با تأکید به لزوم ماندگاری در روستاها عنوان کرد: آنچه می‌تواند در روستاها ماندگاری ایجاد کند اشتغال، تولید و کار است که باید جدی گرفته شود، پیشنهاد شده این لایحه برای امسال نیز استمرار داشته باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با تصریح به لزوم انسجام‌بخشی خدمات در روستاها ادامه داد: حضور نهادها و ارگان‌های زیاد در بخش‌های روستایی مشکلاتی را ایجاد کرده که انسجام‌بخشی به دستگاه‌های حاکم در روستاها از جمله برنامه‌های عمده است که مقرر شد نظم و انضباطی به دستگاه‌های حاکمیتی داده شود و چارچوبی برای آن‌ها مشخص شود.

امید با اشاره به راه‌اندازی شورای عالی روستاها نیز گفت: راه‌اندازی سیستم نظارت هوشمند بر پروژه‌هایی که در روستاها انجام می‌شود از دیگر نکات ضروری است همچنین در مجموعه معاونت ایجاد زمینه قوی و کامل از روح مطالبه‌گری اولویت دارد تا از بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری به‌جهت وظایفشان در حوزه روستاها انجام شود.

وی تأکید کرد: در مورد کاهش نقش دفاتر روستایی در کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای برگزار و نکات مهمّی مطرح شد که مقرر شد هر جایی احساس نیاز وجود دارد اعلام شود و مصوبه بگیریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با ابراز اینکه 10 هزار میلیارد تومان از منابع اشتغال مانده است ادامه داد: باید به‌سمت اجرایی کردن طرح‌های ملی ــ منطقه‌ای حرکت کنیم یعنی طرح‌هایی که ماهیت ملی داشته و در برخی مناطق دارای مزیّت قابل اجرا می‌باشد که با وزارت کار و سازمان برنامه نهایی شده است.

امید راجع به دیگر منابع تأمین منابع اشتغال در قالب منابع مناطق روستایی و تبصره 18 تصریح کرد: در مورد منابع بانک سینا که به استان‌ها تزریق می‌شود تا یک ماه آینده سهمیه سال قبل تمام می‌شود و سهمیه سال 98 بعد از تیرماه اعلام می‌شود که منابع خوبی است و باید به‌درستی از آن استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمایش 10 هزار روستا توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شده و در سال 98 روستاهای کانونی مورد هدف طرح اشتغال در منابع مختلف از جمله منابع روستایی، تبصره 18 و صندوق سینا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار