Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: با توجه به اینکه فیلم کوتاه تاثیرمثبت و عمیق بر روی مخاطبین می گذارد برگزاری چنین جشنواره هایی که بتواند مشکلی را از جامعه حل کند بسیار شایسته خواهد بود.

وی، همچنین در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره به شکل ملی  و استفاده از ظرفیت های فیلم، مستند و انیمیشن، چگونه می تواند توانمندی و ظرفیت های جامعه روستایی و عشایری استان را به خوبی و به درستی معرفی کند، تاکیدکرد: با توجه به زمان کم برگزاری این  جشنواره، فیلم کوتاه مستند، مخاطب را جذب می کند و باید هنرمندان به خوبی بتوانند از این فرصت استفاده کرده و به سراغ بزرگان و معتمدین روستاوعشایربروند و تمام زوایای آداب و رسوم را بررسی و به جامعه به شکل کامل معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمایت از دست اندرکاران و مجریان جشنواره ها، مردمی کردن، ایجاد انگیزه،  برنامه ریزی و تعیین مسیر می تواند به تداوم این جشنواره ها کمک کند.

آسوده در خصوص راهکاری برای انتقال و احیاء و ماندگاری سنت ها، آداب و رسوم روستا و عشایر در بین نسل های آینده نیز گفت: باید ازظرفیت هنر(فیلم و انیمیشن) در معرفی آداب و رسوم و سنت ها استفاده کرد و از تمام جوانب جامعه روستایی و عشایری را در مباحث گوناگون اقتصادی خود کفا بودن، مذهبی بودن، اشتغال، حفاظت از امنیت در مرزها،  حل اختلاف، ازدواج، احترام به بزرگان و... برای انتقال به نسل های آینده بهره برد.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی از ١٤ تا ١٧ تیرماه برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آداب و رسوم ازدواج جامعه خراسان شمالی ذهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ این جشنواره دو روز با میزبانیِ دشت مغان در شهرستان بیله سوار میزبان طوایف عشایر از مناطق مختلف داخل و خارج از کشور بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی