Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، مکرون از بروکسل خواسته است «مقررات جدیدی را در زمینه اعتماد و امنیت» با مسکو تدوین کند و چنین استدلال کرده در غیر این صورت، روسیه به چین رویگردان خواهد شد.

هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» و «شیء جین پینگ» رؤسای جمهور روسیه و چین درباره فرصت‌های ایجاد روابط قوی‌تر بین دو کشور مذاکره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون که در کنفرانس سالانه سازمان بین المللی کار در ژنو شرکت کرده بود، در مصاحبه با شبکه «آر تی اس» تلویزیون سوئیس گفت: اروپا نباید فقط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توافق داشته باشد و به برقراری روابط با روسیه نیاز دارد.

وی استدلال کرد که با وجود اختلافات دو طرف، اروپا باید «مذاکراتی راهبردی» با روسیه داشته باشد. موضع مکرون اندکی بعد از اظهارات پوتین که رئیس جمهوری چین را «بهترین دوست» خود توصیف کرد، مطرح شد.

اسپوتنیک نوشت: اختلافات با دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی تنش‌هایی را در روابط این دو متحد قدیمی در حوزه آتلانتیک به ویژه در خصوص مسائلی همچون بودجه نظامی، عدم توازن تجاری و اقدامات ترامپ در لغو توافقات بین المللی برانگیخته است.

مکرون به تازگی بر اهمیت روابط با آمریکا به رغم تردیدهایی که در دولت ترامپ برانگیخته شده است، تاکید کرد. وی درنتیجه ی نگرانی‌های امنیتی، طرح تشکیل ارتش اروپایی واقعی را که اختیارات بیشتری نسبت به ناتو و نقش آمریکا در این سازمان دارد، ارائه داد.

مکرون همچنین وعده داده از هفته‌های آتی مذاکراتی جامعی را با پوتین آغاز خواهد کرد.

مکرون اوایل ماه ژوئن به دلیل خودداری از دعوت از پوتین برای شرکت در مراسم «روز دی» به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد عملیات نرماندی جنگ جهانی دوم، مورد انتقاد اپوزیسیون فرانسه قرار گرفت. چند روز قبل از «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین رسماً درگفت وگو با خبرنگاران تأیید کرد که پوتین برای شرکت در این مراسم دعوتنامه ای از سوی پاریس دریافت نکرده است. به گفته او روسیه فقط در سطح دیپلماتی از سفارت این کشور در فرانسه در این مراسم حضور می‌یابد.

روابط روسیه و فرانسه به دنبال اختلافات بین اروپا و مسکو بر سر الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. با این وجود همکاری‌های مسکو و پاریس کمابیش ادامه داشته است /.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت فرانسه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که رودخانه سن برای بازی های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امانوئل مکرون معتقد است که رودخانه سن برای بازی‌های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. این سیاستمدار پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد قبل از شروع المپیک در رودخانه شنا کند.

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک 2024

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: یک گام کلیدی برای شنا کردن در رودخانه سن - تصفیه‌خانه آب باران در Champigny-sur-Marne آماده است! آب در رود سن خنک اما شفاف خواهد بود. من می توانم این را برای شما تأیید کنم!

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه