Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@04:55:41 GMT

زنجان رتبه نخست کودک همسری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۴۴۶

زنجان رتبه نخست کودک همسری در کشور

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: این استان طبق آمار سال گذشته در بحث کودک همسری جزو رتبه‌های اول کشوری قرار گرفته که در سال جاری برنامه‌ های مختلفی آموزشی برای اگاه سازی خانواده ها در نظر گرفته شده است.

طی سال گذشته ۳۷ هزار مورد ازدواج کودکان زیر ۱۴ سال در کشور به ثبت رسیده که سهم استان زنجان یکهزار و ۴۰۰ مورد بوده که در رتبه‌های اول کشوری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیح الله سلطانی در این راستا افزود: نوع فرهنگ حاکم در شهرستان‌های این استان موجب شده است که ازدواج دختران در سنین پایین و به عبارتی کودک همسری رشد بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته اقدامات آموزشی مختلفی برای خانواده‌ها در استان به ویژه شهرستان‌های هدف برگزار شده اما به این مهم توجه داشت که نقش والدین در ازدواج دختران در سنین پایین نقش پررنگ‌تری داشته و دختران اختیاری ندارند.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا بیشترین آمار ازدواج دختران زیر ۱۴ سال این استان در شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود و خدابنده به ثبت رسیده و در شهرستان زنجان نیز از این مساله ظهور بروز دارد که ارائه آموزش‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۳۷ هزار مورد ازدواج کودکان زیر ۱۴ سال در کشور به ثبت رسیده که سهم استان زنجان یکهزار و ۴۰۰ مورد بوده که در رتبه‌های اول کشوری قرار گرفته است.

مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: ازدواج دختران کمتر از ۱۴ سال بطور قطع نوعی آسیب تلقی می‌شود به دلیل آنکه کودک در حال و هوای بازی کودکانه و فراگیری و آموزش به سر می‌برد و از ابعاد گوناگون به پختگی لازم برای ازدواج نرسیده است.

وی اظهار داشت: ازدواج کودکان در سنین یاد شده به دلیل عدم برخورداری از شرایط روحی و روانی و بلوغ به طلاق نیز می‌انجامد که خود آسیب‌های جدی را به دنبال دارد.

این مسئول پیش از این گفته بود که نگرش سنتی خانواده‌ها و ترس آنها از احتمال نبود خواستگار مناسب و نداشتن شانس و اقبال دختران برای یافتن شریک زندگی موجب رضایت دادن آنها به ازدواج زودهنگام دختران شده است.

بررسی و آمارهای منتشر شده در این استان نشان می‌دهد که ازدواج دختران زیر ۱۴ سال طی چند سال اخیر روند صعودی داشته و همین مساله نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است./عصر ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود