Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:29:52 GMT

مسئولان موانع سرمایه گذاری در استان همدان را رفع کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۶۴۸۲

مسئولان موانع سرمایه گذاری در استان همدان را رفع کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی با اعضا و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان همدان با تاکید بر لزوم توجه به جذب سرمایه گذار در استان همدان عنوان کرد: متاسفانه موانع بسیاری بر سر راه سرمایه گذاران وجود دارد که مسئولان و نمایندگان استان همدان باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان تقویت بخش خصوصی را رونق بخش اقتصاد کشور و استان همدان برشمرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی باید به موضوع شناسایی موانع تولید و ارائه راه هایی برای رفع آن توجه داشته باشد.

وی بابیان اینکه در استان همدان تعامل خوبی بین مسئولان برای رونق تولید وجود دارد و باید با شناسایی موانع زمینه های توسعه استان را فراهم کرد، گفت: کشاورزی صنعت اول استان همدان است و باید با سرمایه گذاری در این بخش و تشویق جوانان به حضور در این عرصه مشکل بیکاری را رفع کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همدان در تولید سیب زمینی رتبه اول کشور را دارد و اگر بتوانیم با ایجاد کارخانه و مجموعه ای در داخل استان همدان، فرآوری محصولات را رقم بزنیم هم زمینه ایجاد شغل برای جوانان همدانی فراهم می شود و هم کشاورزان منفعت بیشتری دریافت خواهند کرد، گفت: تولید سیب زمینی برای استان همدان ظرفیت عظیمی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

انجام مطالعات همه جانبه در زمینه رونق اقتصادی استان همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در برخی از صنایع باوجود اشتغال افراد به آثار و نتایج آن توجه نمی شود چرا که ممکن است در سال های اول دارای بازده باشد اما در ادامه نه تنها با شکست مواجه شود بلکه برای جامعه و محیط هم آثار سویی داشته باشد، گفت: انجام مطالعات همه جانبه توسط اتاق بازرگانی در زمینه رونق اقتصادی استان همدان ضروری است.

وی بابیان اینکه وجود نگاه کلان و کارشناسی به مباحث اقتصادی و تولیدی زمینه ساز توسعه اقصادی استان همدان خواهد بود و نباید از آن غافل شد، گفت: گاهی در مسیر تولید قوانینی وجود دارد که نیازمند اصلاح است به طوری که برخی کارآفرینان از قوانینی سخن می گویند که برای آنها ایجاد مانع کرده است.

حجت الاسلام شعبانی با انتقاد از تعریف نشدن برخی منزلت ها در جامعه عنوان کرد: متاسفانه بیشتر جوانان به دنبال کارهای مدیریتی و پشت میزی هستند در حالی که جوانان بسیاری در همین استان همدان درآمدهای بالایی را از طریق کشاورزی کسب می کنند.

وی بابیان اینکه اگر بتوان منزلت کشاورزی را در استان همدان جا انداخت و جوانان را به حضور در این عرصه تشویق کرد می توان این درآمد را بین چند جوان تقسیم کرد، گفت: متاسفانه جوانان کشاورزی را به عنوان کار قبول ندارند و عنوان کار تنها به کار اداری اطلاق می شود که تفکری اشتباه است.

کد خبر 4639096

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان جذب سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه در هرمزگان: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ