Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:48:48 GMT

کانون های مساجد شفت مجری طرح سفیران اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۷۵۷۴

کانون های مساجد شفت مجری طرح سفیران اجتماعی

حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح سفیران اجتماعی به‌صورت پایلوت در کانون‌های مساجد شهرستان شفت خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی در کانون‌های مساجد سراسر کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح با هدف صیانت از حریم خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی، مطابق با اسناد بالادستی و به‌منظور احیاء و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان برگزار می‌شود افزود: خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، قزوین و گیلان از استان‌های مجری طرح سفیران اجتماعی هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم اجرای این طرح در شهرستان‌ آسیب‌پذیر ادامه داد: برای برگزاری این طرح، پنج شهرستان از پنج استان در سطح کشور انتخاب شدند که در گیلان شهرستان شفت با محوریت پنج کانون فرهنگی و هنری مجری این طرح است.

 

رضوانی نژاد با اشاره به استقبال مسئولین شهرستان شفت از اجرای طرح و قدردانی از این همکاری و تعامل خاطرنشان کرد: احیای کارکرد های مساجد در ارائه خدمات به خانوارهای پیرامون مسجد تحلیل وضعیت فرهنگی اجتماعی خانوارهای اطراف مساجد، ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، خدمت رسانی داوطلبانه و صمیمانه، تقویت راه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی مطابق با ارزیابی‌های انجام شده، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقاء سطح دانش و مهارت جامعه از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

 

وی از حضور هیئت ناظر طرح سفیران اجتماعی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این هیئت فردا(پنج‌شنبه، ۲۳ خرداد) در سفری یک روزه به استان ضمن برگزاری جلسه توجیهی کانو‌ن‌های مساجد شهرستان شفت در دفتر امام جمعه این شهرستان، با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دیدار و گفتگو کرده و به تشریح ضرورت اجرای طرح می‌پردازند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر اردبیل مسکن ستاد بزرگداشت دهه کرامت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت مراجع استان همدان خراسان جنوبي طرح سفیران اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد