Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید شیران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: پارسال نیز ۱۵۰ کودک کار در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۱۷ نفر پسر و بقیه دختر بوده اند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از قبیل فقر، مشکل بیکاری خانواده‌ها و مسائل فرهنگی و ساختاری همگی در بروز وظهور کودکان‌کار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیران یادآور شد: ۹۸ درصد این کودکان دارای خانواده بوده و کمک‌هزینه خانواده خود را تأمین می‌کنند.

وی از اجرای طرح مهرانه برای این کودکان خبر داد و گفت: در این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی بسته‌های آموزشی شامل لوازم‌التحریر، پک‌های پوشاک، کیف و کفش و لباس به همراه کمک‌هزینه تحصیلی به کودکان‌کار پرداخت می‌شود.

شیران با تاکید بر اینکه بدترین مشکل این کودکان فقر فرهنگی خانواده‌های آنهاست، ابراز داشت: این خانواده‌ها معتقد هستند وقتی کودک کمی بزرگ می‌شود باید بتواند با کار کردن خرجی خود را دربیاورد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی همدان در خصوص خدمات مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در همدان بیان کرد: تاکنون یک مرکز آموزشی حمایتی در مرکز استان فعال است که این مرکز با همکاری یک مددکار و روانشناس در سطح شهر ارتباط حرفه‌ای با این گونه کودکان برقرار می‌کنند تا در این مرکز بتوانند به کودکان کار خدمات روانشناسی، روانکاوی و حتی بهداشتی بدهند.

شیران بابیان اینکه ساماندهی این کودکان در مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در حال انجام است، گفت: کودکان کار در رنج سنی ۵ تا ۱۷ سال تعریف می‌شوند.

وی در خصوص خطراتی که این کودکان را تهدید می‌کند، تأکید کرد: خطرات سوءاستفاده جنسی، اعتیاد و حمل مواد مخدر آسیب‌هایی جدی است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

این مسئول با بیان اینکه برای رفع معضل کودکان کار و خیابانی باید تدابیری اندیشیده شود، گفت: بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار اقداماتی انجام داده، اما باید سایر بخش‌ها نیز در این زمینه همراه باشند.

انتهای پیام/ د 

۳۸ کودک کار در استان همدان شناسایی شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کودک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود