Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی در جلسه‌ای که امروز چهارشنبه در محل ساختمان شماره ۲ شورای عالی استان‌ها در خیابان بخارست برگزار شد، گفت:  کشور ما یک‌سال و یک‌ماه است که وارد جنگ اقتصادی شده و این جنگ به‌طور رسمی از اردیبهشت سال گذشته اعلام شد. وزارتخانه‌ها در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند، بر همین اساس باید با مردم بیشتر صحبت کنیم تا در جریان مسائل قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید بررسی کنیم که دشمنان ما با چه هدفی این جنگ را به ما تحمیل کرده‌اند و کنار این جنگ یک عملیات روانی پیچیده وجود دارد که موجب پیچیده‌تر شدن موضوع جنگ شده و دشمنان ما انتظار نداشتند ما تا این اندازه پایداری کنیم.

رحمانی ادامه داد: نوسانات ارزی برای ما مشکل ایجاد کرده و لازمه تولید، برقراری ارتباطات جهانی است، اما در شرایط فعلی این وضعیت به طور کامل تحریم شده و دشمنان راه تبادلات مالی را بسته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: هر چند بگوییم در تولید خودرو خودکفا هستیم اما خودرو‌های ما فقط ۸۰ درصد در داخل تولید می‌شوند.

رحمانی با بیان اینکه ما در تولید فولاد به یک توانمندی بومی رسیده‌ایم، گفت: تولید فولاد ما دو برابر مصرف ما بوره و در تولید این محصول توانسته‌ایم ایتالیا و فرانسه را پشت سر بگذاریم و در تولید آلومینیوم یک و نیم برابر مصرف، تولید می‌کنیم و البته ۷۰ درصد ماده اولیه آن وارداتی است.

وی با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه صنایع ریلی داشت، افزود: من به این نتیجه رسیدم که می‌توانیم در خودروسازی خودکفا شویم و ظرفیت‌های خوبی داریم و همچنین در حوزه کشتیرانی، بنادر و اپراتور‌های ما تحریم بوده و در همه این شرایط تولید ما همچنان خوشبختانه برقرار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید پوشاک از اولویت‌های ما در سال‌جاری است، تصریح کرد: افزایش قیمت ارز به کاهش قاچاق کمک کرده است.

وی گفت: هنگامی که من به وزارت صنعت آمدم، خودروسازی در حال تعطیل شدن بود اما ما وضعیت تولید را رونق دادیم. همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور است، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند.

رحمانی با تاکید بر اینکه همکاران ما در سال ۹۷ اقدامات جهادی انجام دادند، افزود: در شرایط کنونی مناطق مرزی بزرگترین پتانسیل برای ما هستند و در دوره تحریم باید به بخش خصوصی و مرزی توجه و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه معادن کشور موظف شدند که نیرو‌های خود را از بومیان همان منطقه تأمین کنند، گفت: حتی اولویت را هم با مدارک تحصیلی پایین قرار داده‌ایم.

رحمانی با بیان اینکه یکی از پیشران‌های تولید در کشور مسکن است و رئیس جمهور هم این موضوع را جدی گرفته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی ساخت هزار مسکن را در برنامه خود قرار داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار است هزار اتوبوس، مینی بوس و کامیون در دو سال آینده نوسازی شوند، تصریح کرد: این کار ۱۱ هزار میلیارد یورو هزینه دارد، اما دولت این کار را آغاز کرده است و ما آن را سال گذشته پیگیری کردیم و امیدواریم که درآمد‌های نفتی روی این طرح اثر نگذارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگ خودرو صنعت معدن و تجارت فرانسه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!

تین نیوز

غول خودروهای برقی چین (XPENG) و شرکت وابسته آن (AEROHT) قصد دارند با ورود بلندپروازانه خود به صنعت خودروهای پرنده، حمل ونقل شهری را متحول کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، AEROHT به دریافت گواهینامه صلاحیت پرواز، برای خودروی پرنده نوآورانه خود، نزدیک شده است که نشانگر پیشرفت بزرگی در فناوری حمل ونقل شهری است.

AEROHT، یکی از زیرمجموعه های XPENG، یک دهه است که در حال توسعه خودروی پرنده خود بوده است و آزمایش های موفقیت آمیز اخیر پرواز در ارتفاع پایین در منطقه تجاری شلوغ مرکزی گوانگژو، پیشرفت آن را نشان می دهد. مدیرعامل این شرکت، هی شیائوپنگ، در سخنرانی خود در Auto China ۲۰۲۴ بر پتانسیل تحول آفرین سفر هوایی در ارتفاع پایین تاکید کرد و تأثیر عمیق آن را بر زندگی روزمره شهری برجسته کرد.

خودروی پرنده آتی AEROHT که قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری پیش سفارش های آن آغاز شود، نوید یک وسیله نقلیه برقی دو حالته برای نشست و برخاست عمودی (eVTOL) را می دهد که قادر به انتقال یکپارچه بین سفرهای زمینی و هوایی است. در حالی که تاریخ دقیق عرضه و جزئیات قیمت هنوز فاش نشده است، افراد داخلی محدوده قیمتی را در حدود ۱ میلیون یوان (۱۳۸۰۰۰ دلار) پیش بینی می کنند و برنامه هایی برای کاهش بیشتر هزینه در خط تولید وجود دارد.

محدوده کاری XPENG فراتر از خودروهای پرنده است و بخش روباتیک آن بر ایجاد ربات هایی برای کارهای خانگی و تعامل انسانی متمرکز است. این رویکرد چند وجهی بر تعهد XPENG به نوآوری در بخش های مختلف تأکید می کند و موقعیت آن را به عنوان یک پیشگام در فناوری های پیشرفته مستحکم می کند.

در زمینه وسیع تر، شرکت های چینی مانند XPENG و AEROHT در حال پیشروی تجاری سازی خودروهای پرنده در سطح جهانی هستند و از تخصص بی نظیر چین در فناوری های EV استفاده می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • لوازم یدکی رنو
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی