Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ایالات متحده آمریکا در ریاض حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه بین‌المللی سعودی «ابها» را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا در اولین واکنش خود به هدف قرار گرفتن فرودگاه سعودی بین‌المللی «ابها» توسط یگان موشکی یمن، آن را «به شدت» محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی «واس»، سفارت آمریکا در ریاض عصر چهارشنبه هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» واقع در جنوب عربستان را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

موازنه‌های جدید و تغییرات استراتژیک در جنگ یمن انهدام برج مراقبت فرودگاه بین‎المللی ابها عربستان

بر اساس این گزارش، سفارتخانه یادشده در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله صورت گرفته به فرودگاه سعودی ابها توسط حوثی‌ها (انصارالله) را به شدت محکوم می‌کنیم».

سفارت آمریکا گفت که «به نیابت از ژنرال جان ابو زید (سفیر آمریکا در ریاض) و همه اعضای هیات آمریکایی در عربستان، با شدیدترین لحن این حمله موشکی یمن را محکوم می‌کنیم».

فرودگاه بین‌المللی «ابها» واقع در جنوب عربستان صبح امروز چهارشنبه هدف حمله موشکی یمن قرار گرفته بود. یمنی‌ها می‌گویند که موشک شلیک شده «کروز»، دقیقاً به هدف مورد نظر در ابها اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این حمله موشکی را «پاسخی مشروع» به ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی و محاصره پنج ساله فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه بین‌المللی صنعاء خواند و گفت حمله موشکی به فرودگاه سعودی ابها در برابر محاصره فرودگاه‌های یمن توسط ائتلاف متجاوز صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی نیز ضمن اذعان به هدف قرار گرفتن فرودگاه مذکور، اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف کرد و گفت که «گلوله حوثی به سالن ورود فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است».

فرودگاه بین‌المللی «ابها» که در فهرست ۳۰۰ اهداف اعلامی ارتش یمن قرار دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است، چون هواپیماها از این فرودگاه‌ها به مقصد مناطق جنوبی عربستان همچون نجران، الباحه، بیشه، وادی الدواسر و شروره و جازان به پرواز درمی‌آیند و فرودگاه مذکور هم می‌تواند پذیرای هواپیماهایی از دیگر مناطق باشد و هم دسترسی به مناطق مختلف داشته باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آمریکا تحولات منطقه تحولات یمن حمله موشکی عربستان سعودی فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل