Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: هیأت بین المللی کنترل مواد مخدر با انتشار گزارش سالیانه خود برای سال ۲۰۱۸، به بررسی آخرین وضعیت تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر در میان کشور‌های عضو سازمان ملل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، ضمن ابراز نگرانی از افزایش تولید و مصرف مخدر‌های صنعتی، به ویژه آن دسته از مخدر‌هایی که استفاده‌های دوگانه پزشکی دارند، مانند کانابیس (ماریجوانا)، از قانونگذاری ضعیف یا بی توجهی برخی دولت‌ها مانند آمریکاو کانادا در ضابطه‌مند نمودن مصرف این دسته از مواد، ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: در بخش‌هایی از این گزارش، با بررسی وضعیت اجرای توصیه‌های این نهاد توسط برخی کشور‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران، به انجام اقدامات و تدابیر مثبت از سوی کشورمان در مبارزه و کنترل مواد مخدر اذعان شده است. در این خصوص آمده است: "دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق مقامات ذیصلاح خود به نظارت نزدیک بر روی واردات، صادرات، عبور، تولید و استفاده از مواد اولیه مخدر ادامه می‌دهد. وزارت بهداشت ایران به عنوان نهاد تنظیم مقررات و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان نهاد مجری قانون، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از انحراف مواد اولیه شیمیایی به کانال‌های غیرقانونی جلوگیری کنند. "

غریب آبادی اظهارکرد: همچنین با اشاره به حمایت و محافظت ایران از اقشار آسیب پذیر در برابر مواد مخدر، در این گزارش ذکر شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خود را جهت فراهم نمودن خدمات درمانی و پیشگیری تخصصی در مورد سوءاستفاده از مواد مخدر برای زنان افزایش داده است. دولت همچنین، چهارمین برنامه راهبردی کشوری خود برای کنترل ایدز را در همکاری نزدیک با سایر سازمان‌های مرتبط به اجراء در آورده است. دسترسی به درمان و بهبود عرضه دارویی، از دیگر اقدامات در این خصوص بوده است. انجام آزمایش‌های شناسایی نیز از دیگر روش‌های اجرایی توسط ایران در این حوزه بوده است.

انتقاد گزارش ٢٠١٨ هیات بین المللی کنترل موادمخدر از برخی کشور‌ها

گزارش ٢٠١٨ هیات بین المللی کنترل موادمخدر با انتقاد از برخی از کشور‌ها از جمله کانادا و آمریکا درخصوص تصویب قوانین جهت فروش و استفاده آزاد برخی از انواع مواد مخدر، اقدامات آنان را تضعیف تلاش‌ها و همچنین معاهدات بین المللی موجود در راستای کنترل و مبارزه با مواد مخدر دانسته است. گزارش مذکور همچنین با اشاره به افزایش رو به رشد فروش اینترنتی مواد مخدر برخی از کشور‌های اروپایی مانند هلند و آلمان، این کشور‌ها را مقر و مرکز فعالیت اصلی باند‌های فروش اینترنتی مواد مخدر اعلام نموده است.

وضعیت مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر نیز در جهان به ویژه در کشور‌هایی که دسترسی آزاد به این دسته از مواد وجود دارد، تاسف بار توصیف شده است. بر اساس همین گزارش، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰ هزار نفر در آمریکا صرفا بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده اند، که افزایش حدود ۹ هزار نفری را نسبت به سال قبل‌تر آن نشان می‌دهد. همچنین آمار مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در کانادا و اروپا به ترتیب ۴ و ۹ هزار نفر عنوان شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی وین مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • تشریح اقدامات دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم