Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@03:29:13 GMT

کار در رؤیا نه در واقعیت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۰۵۰

کار در رؤیا نه در واقعیت

دیروز روز جهانی مبارزه با کار کودکان بود و به این مناسبت در شبکه‌های اجتماعی متن‌ها و توئیت‌هایی درباره کودکان کار می‌خواندیم. بخصوص از سوی کاربرانی که معمولاً دغدغه این کودکان و مشکلات‌شان را دارند و برایشان تلاش می‌کنند. اعضای گروه‌های حامی و کمک‌کننده به این کودکان مثل جمعیت امام علی(ع) هم دیروز حسابی فعال بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه خدامی

برای این روز جهانی کسانی از مشکلات کودکان کار می‌نوشتند و آمارهای رسمی و غیررسمی را ارائه می‌دادند، بعضی‌ها عکس‌های تلخی از آنها به اشتراک می‌گذاشتند و تعدادی هم با نوشتن شعر و متن با آنها همراهی می‌کردند: مینا کامران: «12 ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار اجباری کودکان کاش متخصصان این حوزه نحوه صحیح رفتار با کودکان کار در خیابان رو بهمون یادآوری کنند. یکی می‌گه به بچه‌های کار پول ندهید و برایشان خوراکی تهیه کنید. یکی دیگه می‌گه که این بچه‌ها خرج خانواده را می‌دن و به پول بیش‌تر از غذا نیاز دارن.»، محسن نظری: «کودکان کار در کف خیابان‌های سیستان و بلوچستان قاچاق سوخت را گام به گام مشق می‌کنند تا فردا برای محموله‌های عظیم کارآزموده شوند! صد حیف که شیشه دودی ماشین مسئولان اجازه رؤیت نمی‌دهد.»، لوسیفر: «امروز 12 ژوئن (۲۲ خرداد) روز جهانی مبارزه با کار کودکان است. کودکان باید فقط در رؤیاهاشان کار کنند نه در دنیای واقعی». در این روز نادیده نگیریمشان، حتی شده با یک لبخند. دست‌های کودکان برای بازی کردن است نه کار کردن... به امید اینکه روزی بیاید که هیچ کودکی مجبور به کار نباشد»، نسیم صادقی: «امروز ۱۲ ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودک است. کودکان کار علاوه بر مشکلات اقتصادی، قربانی آزارهای جنسی نیز هستند. آنها به ترحم نیاز ندارند بلکه جامعه‌ای می‌خواهند که به کار آنها نیاز نباشد. بر اساس آمار رسمی در ایران بین ۳ تا ۷ میلیون کودک کار وجود دارد.»، رونالدو: «امروز اگه یه کوچولو تو مترو یا سر چهارراه چیزی آورد براتون که بخرید، برای خوشحال کردنش، حداقل یه لبخند بهش بزنید.».

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند

عباسعلی بهدانی فرد اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد؛ ۲ دستگاه سواری پژو حامل موادمخدر را شناسایی و خودروها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: در این عملیات ۳ قاچاقچی دستگیر و ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و ۳ قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 6093308

دیگر خبرها

  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت