Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:52:38 GMT

مجلس از طرح ریلی گرگان- بجنورد- مشهد حمایت می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۶۳۲

مجلس از طرح ریلی گرگان- بجنورد- مشهد حمایت می کند

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید نمایندگان خراسان شمالی در راستای اجرای طرح ریلی گرگان_بجنورد_مشهد گفت: مجلس از این طرح حمایت می کند و در صورت ارائه طرح از سوی راه و شهرسازی و استانداری، از امکان فاینانس خارج از کشور این طرح پشتیبانی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب گذشته (22 خرداد) در نشست با خانواده معظم شهدا، روحانیون، نخبگان، فعالان اقتصادی و مسئولان خراسان شمالی، با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای عمران مادی خراسان شمالی، همگرایی بین بخش‌های مختلف این استان را مهم خواند و افزود: حضور همه اجزای حاکمیت در شورای اداری این استان، نشان از داشتن روحیه فعال و کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به توجه و تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری، افزود: نظر من هم تحقق همین محورهاست که باید عملیاتی شود.

 

لاریجانی در خصوص مسئله راه آهن با تأکید بر ضرورت این مهم در راستای رشد صنایع و قول حمایت مجلس از این طرح، از استاندار خواست طرحی را با وزارت راه و شهرسازی پیگیری کند و قول داد از امکان فاینانس خارج از کشور این طرح را پشتیبانی کند.

 

رییس مجلس یکی از مزیت های استان را وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی نام برد و توجه مدیران را به توسعه این صنایع  معطوف کرد و ادامه داد: طرح های حوزه گردشگری، ساخت هتل ها، صنایع غذایی و تکمیلی کشاورزی و بسته بندی زعفران را آماده کنید و من تلاش می کنم سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این استان ترغیب کنم.

 

لاریجانی در خصوص بازارچه مرزی خراسان شمالی هم با تأکید بر بهره مندی از این ظرفیت با بیان اینکه اگر لازم باشد با کشور ترکمنستان مذاکره می کنیم، به بحث بودجه توازن منطقه ای هم اشاره کرد و گفت: به سازمان برنامه و بودجه کشور توصیه می کنم این موضوع را پیگیری کند.

 

رییس مجلس همچنین قول مساعد تعیین تکلیف مشکلات مجموعه بهکده رضوی و فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی را داد و گفت: لایحه تعیین تکلیف مشکلات مجموعه بهکده رضوی را سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار خواهم داد و همچنین برای فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی باید بخش خصوصی فعال شود و ما نیز کمک خواهیم کرد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۱۰ میلیارد دلار ارز برای تأمین کالاهای اساسی منظور شده اما آنچه که به دست مردم می‌رسد با آن همخوانی ندارد، بیان کرد: دلال بازی‌ها مانع از آن شده که این اجناس آنگونه که باید به دست مردم برسد.

 

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت: ظرفیت های  بالقوه زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که به این امر کمتر توجه شده و امیدواریم با کمک مدیران و استاندار مشکلات پیگیری شود.


وی در ارتباط با توسعه گلخانه ها افزود: توسعه گلخانه ها در استان خیلی فقیر و ضعیف است که جای کار بسیاری دارد که سازگار پشتیبانی  آن پیش بینی شده است.


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود گیاهان دارویی و اراضی شیب دار دراین استان نیز گفت: گیاهان دارویی و اراضی  شیب دار و  فوق العاده ی در این استان وجود دارد که ظرفیت های بسیاری دارد.


حجتی افزود: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی آمادگی کامل داریم و با ارایه تسهیلات در این زمینه حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این استان در بخش آبخیز داری و سیستم نوین آبیاری عملکرد خوبی داشته است، در خصوص مشکلات کشاورزان در عرصه های منابع طبیعی گفت: حق با کشاورزان است که یکسری محدودیت های قانونی در این زمینه وجود دارد و پرونده ها باید بازگردانده شود تا بخشی مشکلات حل شود.


وی با بیان اینکه حقوق عرفی مرتعداران و دامداران را نباید نادیده گرفت، افزود:  منابع طبیعی باید کسانی را که می خواهند معدن تاسیس کند، گرفتار مردم نکند و خود به گونه ای اقدام کند که حق دو طرف حفظ شود.


دکتر حجتی در خصوص خسارت های ناشی از سیل نیز گفت: در این بخش خسارت های زیادی در بخش کشاورزی وارد شد ولی با بارش باران های فراوان این خسارت های ناچیز بوده و وظیفه دولت است که این خسارت های ناشی از سیل را جبران کند.

 

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی هم در این نشست، گفت: خراسان شمالی از نظر تعداد واحدهای مسکونی تایید شده طبق مصوبه هیئت دولت در جایگاه سوم کشوری و در شاخص جذب کمک های بلاعوض با جذب ۱۴۰ میلیارد تومان در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته و این اعتبارات به غیر از کمک های نهادهای مختلف مانند کمیته امداد، بهزیستی است.

 

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۴۴ درصد جمعیت استان خراسان شمالی روستانشین هستند و در سفر مقام معظم رهبری به این استان حوزه کشاورزی پیشران اقتصادی خراسان شمالی اعلام شد.


شجاعی افزود: از خسارات ناشی از سیل وارد شده به بخش کشاورزی خراسان شمالی تنها ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است که پاسخگوی استان نیست از وزرات جهاد کشاورزی خواستارم هر آنچه که می تواند برای مردم سختکوش استان انجام دهد.


وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی با فرمول و شرایط خاص خود قابل توسعه است و فرمول متمرکز نسخه پییچی شده در تهران قطعا پاسخگوی توسعه نیست چرا که علاوه بر تفاوت استان ها با یکدیگر شهرستان های هر استان نیز با هم تفاوت دارند.


استاندار خراسان شمالی به نداشته های خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه مرزی حق مردم این استان است اما این خواسته مورد غفلت واقع شده و به حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی در سطح ملی نیاز داریم.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس اردبیل استان بوشهر مسجد نیروی انتظامی فارس شیراز روزنامه اشتری حسین اشتری فرمانده ناجا صنایع تکمیلی وزیر جهاد کشاورزی رییس مجلس راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد