Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی گفت: خوشه صنعتی مبل و منبت در روستای شهسواران ایجاد می‌شود. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مصطفی آمره‌ای شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت استان مرکزی مشترک با شهرستان اراک با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: در استان 6 شهرک و ناحیه صنعتی  وجود دارد که 4 مورد از آنها در شهرستان اراک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین شهرک صنعتی در شهرستان اراک، شهرک صنعتی شماره یک اراک با وسعت 48 هکتار و استقرار 159 واحد که از این تعداد 150 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند که برای 3 هزار و 366 نفر اشتغالزایی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی تصریح کرد: مورد دوم شهرک صنعتی آیبک‌آباد است با 531 هکتار وسعت و 149 واحد دارای پروانه بهره برداری که برای یک هزار و 930 نفر اشتغالزایی کرده است.

2 بخش جدید به محدوده شهرستان اراک افزوده می‌شوداراک بالاترین آمار بیکاری در استان مرکزی را دارد

آمره‌ای بیان کرد: مورد سوم شهر صنعتی امیرکبیر است و مورد چهارم نیز شهرک صنعتی خیرآباد با 2 هزار و 160 هکتار وسعت است که درحال حاضر 456 واحد در شهرک مستقر و از این تعداد 334 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی عنوان کرد: مجموع اشتغال ایجاد شده در شهر صنعتی خیرآباد  4 هزار و 72 نفر است، اما نکته قابل توجه این است که این شهرک اراضی برای واگذاری به واحدهای کوچک صنعتی در اختیار ندارد، اما احداث تقاطع غیرهم سطح مطالبه و خواسته واحدهای مستقر در شهرک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی با اشاره به درخواست ایجاد ناحیه یا خوشه صنعتی مبل و منبت در روستای شهسواران گفت: ناحیه صنعتی دارای یک‌سری ضوابطی است که باید اجرا شود، اما در زمینه خوشه صنعتی نیز باید گفت، هرچند وقت یک بار یک مطالعه فراگیر در خصوص اولویت خوشه‌های صنعتی انجام می‌شود که براساس مطالعه انجام شده مبل و منبت جز اولویت‌های نخست شرکت شهرک‌های استان مرکزی نیست.

آمره‌ای ادامه داد: برهمین اساس اگر در مجاورت روستای شهسواران و در طرح هادی یک شهر صنعتی یا لکه صنعتی در نظر گرفته شود، هزینه‌ها کاهش یافته و مشکل برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد