Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:52:55 GMT

۶۳۷ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۹۵۲

۶۳۷ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا سلامتی عصر چهارشنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن با اشاره به اینکه شهرستان رزن حائز رتبه نخست استان همدان در خصوص نصب کنتور های هوشمند است، اظهار داشت: ۴۷۸ دستگاه کنتور هوشمند برای جلوگیری از بهره برداری های غیر مجاز منابع آب زیر زمینی در رزن نصب شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۶۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرسان رزن مسدود شده است، اظهار کرد: این اقدام ۱۲۳ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامتی عمق چاه های مسدود شده را ۴۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۴۹ درصد صرفه جویی آب استان همدان متعلق به شهرستان رزن است.

سید رضا سلامتی گفت: شهرستان رزن رتبه نخست استان را در سرانه ایجاداشتغال روستایی دارد و باید اقتصاد روستایی را هدفمند کرده و وابستگی به آب را در بحث اشتغال کاهش دهیم.

فرماندار رزن نسبت به جایگزین کشت های کم آب بر مثل زعفران تاکید کرد و گفت: باید در راستای آگاهی و آموزش کشاورزان برای کشت محصولات کم آب بر اقدام شود.

سلامتی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در بخش کشاورزی ۷ میلیون لیتر سوخت نسبت به سال ۹۶ صرفه جویی شد، عنوان کرد: برای حفاظت از منابع آب های زیر زمینی با تدبیر و جدیت تمام، با چاه های غیر مجاز برخورد خواهیم کرد.

فرماندار رزن بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۶۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شده است گفت: هدف از انسداد چاه های غیر مجاز حفظ منابع آب زیر زمینی است.

کد خبر 4639593

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه غیرمجاز شهرستان رزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم