Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سید رضا سلامتی فرماندار رزن در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۶۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرسان رزن مسدود شده است، اظهار کرد: این اقدام ۱۲۳ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

  وی با بیان اینکه شهرستان رزن حائز رتبه نخست استان همدان در خصوص نصب کنتور های هوشمند است، گفت: ۴۷۸ دستگاه کنتور هوشمند برای جلوگیری از بهره برداری های غیر مجاز منابع آب زیر زمینی در رزن نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامتی عمق چاه های مسدود شده را ۴۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۴۹ درصد صرفه جویی آب استان همدان متعلق به شهرستان رزن است.

سید رضا سلامتی گفت: شهرستان رزن رتبه نخست استان را در سرانه ایجاداشتغال روستایی دارد و باید اقتصاد روستایی را هدفمند کرده و وابستگی به آب را در بحث اشتغال کاهش دهیم.

فرماندار رزن نسبت به جایگزین کشت های کم آب بر مثل زعفران تاکید کرد و گفت: باید در راستای آگاهی و آموزش کشاورزان برای کشت محصولات کم آب بر اقدام شود.

سلامتی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در بخش کشاورزی ۷ میلیون لیتر سوخت نسبت به سال ۹۶ صرفه جویی شد، عنوان کرد: برای حفاظت از منابع آب های زیر زمینی با تدبیر و جدیت تمام، با چاه های غیر مجاز برخورد خواهیم کرد.

فرماندار رزن بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۶۳۷ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شده است گفت: هدف از انسداد چاه های غیر مجاز حفظ منابع آب زیر زمینی است.

انتهای پیام/د.ا

۶۳۷ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن مسدود شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی