Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@22:47:32 GMT

احداث 5 تصفیه خانه فاضلاب در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۵۸۶

احداث 5 تصفیه خانه فاضلاب در استان زنجان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: به منظور ارتقای بهداشت عمومی و حفاظت از منابع آب های زیر زمینی و کمک به پایداری محیط زیست تا کنون 5 تصفیه خانه در شهرهای زنجان ، ابهر ، ماهنشان ، زرین آباد و دندی احداث شده و عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب در چند شهر دیگر نیز در حال اجرا می باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی، امروز با اعلام این خبر،  اظهار داشت: این شرکت سالانه 11 میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان تولید می کند که به حوزه آبریز زنجانروز وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: 80 درصد از آب مصرفی شهرهای استان قابلیت تبدیل به پساب قابل استفاده در صنایع و بخش کشاورزی را به عنوان منبع آب پایدار ، داراست که شرکت آب و فاضلاب نیز با برنامه ریزی های انجام شده آمادگی تحقق این امر را دارد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: میزان پساب تولیدی در تصفیه خانه زنجان در افق چشم انداز این تصفیه خانه به 27 میلیون متر مکعب خواهد رسید که می توان از این میزان پساب به عنوان منبع پایدار آب برای صنایع و برخی بخش های کشاورزی زنجان بهره برد.

جزء قاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بهره گیری از توان بخش خصوصی برای ارتقای مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان اقدام کرده و مدول دوم این تصفیه خانه نیز در دست احداث می باشد.

وی افزود: با اجرای طرح های توسعه ای در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان ، تمام جمعیت 410 هزار نفری این شهر تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار می گیرند.

این مسئول ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان را 75 هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرده و گفت: برای ارتقای مدول اول و احداث مدول دوم در این تصفیه خانه بیش از هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

جزء قاسمی به اجرای 42 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر زنجان نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال و به صورت فاینانس جاری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پساب به عنوان طلای خاکستری در جهان شناخته می شود گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه بازچرخانی آب آمادگی دارد بخش بزرگی از آب مصرفی مورد نیاز صنایع استان را تامین کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان بخش خصوصی جهان شرکت آب و فاضلاب مدیر عامل شرکت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده اظهار داشت: وجود انشعابات غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی علاوه بر پایمال کردن حقوق مشترکان مجاز و قانونی شرکت آب و فاضلاب، خدمات مطلوب به مردم را با مشکل مواجه کرده و هزینه‌های زیادی برای شرکت به بار می‌آورد وی افزود: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب همواره در حال پایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، براساس قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر