Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@13:21:28 GMT

ثبت هفتمین اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۷۷۳

ثبت هفتمین اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، غلامعباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز گذشته، 22 خردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اعضای بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد، گفت: هفتمین مورد اهدای عضو استان با ایثارگری خانواده مرحومه نوریجان بارونی نژاد رقم خورد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: متوفی ۶۲ ساله و ساکن گچساران بوده که به علت خونریزی دچار مرگ مغزی شد .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: با بزرگ منشی و ایثار خانواده مرحومه اعضای این مرحومه اهدا و به تعدادی از هموطنان جان دوباره بخشید.
همچنین، سید سینا سعیدی، مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با اشاره به اهدای اعضای این بیمار مرگ مغزی، گفت: بعد از تأیید مرگ مغزی، تیم فوق تخصصی پیوند اعضای مرکز ابوعلی سینای شیراز با حضور در بیمارستان رجایی گچساران، با همراهی تیم پیوند اعضای استان، برداشت اعضا جهت پیوند به بیماران نیازمند را انجام دادند .
وی افزود: با این اقدام خانواده مرحومه که در این شرایط جانکاه و طاقت فرسا، تصمیمی درست، انسانی و حیات بخش را انجام دادند، هفتمین مورد اهدای عضو استان در سال جاری انجام گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم معزی گفت: در کمتر از ۵ روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است و از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم، زیرا بدون شک این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که ۴ مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معزی ادامه داد: از همه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و همه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی، مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص می‌گوید: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم، با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد.  

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد