Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به خبرنگاران اعلام کرد هیچ ضرب‌الاجلی برای پکن در خصوص پیشبرد مذاکرات تجاری پیش از اتخاذ تصمیم اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی تعیین نکرده است.

وقتی از او سوال شد که آیا در نظر دارد ضرب‌الاجلی را برای پکن تعیین کند، گفت: «نه من هیچ ضرب‌الاجلی ندارم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در همان روز پیش از این مصاحبه گفته بود آمریکا دارد آماده می‌شود در صورتیکه دو طرف در مذاکرات تجاری به توافقی نرسیدند بر ۳۲۵ میلیارد واردات کالای چینی تعرفه اعمال کند.

در ادامه رئیس‌جمهور آمریکا افزود در اواخر ماه جاری میلادی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اساکای ژاپن برای گفت‌و‌گو در خصوص مناقشه تجاری دو جانبه دیدار خواهد کرد.

واشنگتن و پکن در تلاش هستند اختلافات خود را حل و فصل کنند، اختلافاتی که پس از تصمیم ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۵۰ میلیارد کالای وارداتی از چین به منظور جبران کسری تجاری آمریکا بالا گرفت. از آن زمان تا کنون دو طرف چندین دور مذاکره با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

با این حال در ماه مه سال جاری میلادی، واشنگتن این اختلاف را شدت بخشید و حدود ۲۰۰ میلیارد کالای چینی را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرد. پکن نیز بیکار ننشست و دست به اقدامی تلافی جویانه زد. در ماه ژوئن بنا به تصمیم دولت چین تعرفه واردات کالا از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا چین اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد