Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت الله مرادی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات خشکسالی و مدیریت بحران سمیرم با اشاره به بارش‌های بهار امسال اظهار داشت: این بندهای آبخیزداری در تنگاب و بی بی سیدان و تنگ خشک سمیرم ساخته خواهد شد.

به گفته وی، اعتبار این ۲ طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تامین شده اما بقیه بخش‌ها اعتباری از این بخش ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: اگر اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی سفر استاندار اصفهان محقق شده و اختصاص یابد طرح‌های بیشتر آبخیزداری و آبخوانداری را در این بخش می‌توان عملیاتی کرد.

مرادی با بیان اینکه کنترل سیلاب‌ها در فروردین ماه امسال مطلوب بوده است افزود: ۱۳ میلیون متر مکعب آب تنها توسط هفت بند آبخیز منابع طبیعی در شهرستان کنترل و مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم تصریح کرد: برآورد خسارت‌هایی که سیل به دستک‌های بندهای آبخیزداری شهرستان وارد کرده ۱۵ میلیارد ریال بود که پس از مشخص شدن پیمانکار در دست اجرا و ترمیم است.

وی در باره پمپاژهای موقت کشاورزان در سال‌های گذشته گفت: این موضوع باید در روزهای آینده بررسی و کارشناسی شود تا میزان آب مورد نیاز بهره برداران با توجه به بهتر شدن شرایط آبی پمپاژ شود.

مرادی پیشنهاد کرد: اداره امور برق در رابطه به نرخ تعرفه پمپاژها مساعد کند و تعرفه‌ها را بصورت کشاورزی و نه تجاری برای باغداران و بهره برداران، محاسبه کند.

شهردار کُمه در جنوب سمیرم نیز به نیاز نداشتن کشاورزان این خطه به انتقال آب از رودخانه ماربُر اشاره کرد و گفت: سال‌های خشک گذشته شهرداری و بهره برداران در این انتقال سهیم بودند اما امسال با وجود بی نیازی آنها به آب رودخانه، شهرداری مجبور است پمپاژها را برای تامین آب فضای سبز خود روشن کند.

فرود امیری خاطر نشان کرد: روشن کردن پمپاژ آب نیز برای شهرداری این شهر هزینه بر است و صرفه اقتصادی ندارد.

شهردار حنا از توابع شرق شهرستان سمیرم هم در همین پیوند اظهار داشت: بارش در شرق شهرستان به مراتب کمتر از بقیه مناطق بوده و همین موضوع نشان از ادامه خشکسالی در این بخش است.

صادق شهبازی تصریح کرد: دبی آب چاه شماره ۳ شهر حنا به حدود یک سوم سال‌های قبل رسیده است و اداره آب و فاضلاب باید به فکر چاه یا منبع جدید جایگزین برای تامین آب آشامیدنی عمومی باشد.

وی یادآور شد: ماشین آلات و امکانات آتش نشانی در هر چهار شهرداری سمیرم، حنا، ونک و کُمه فرسوده و محدود است که با توجه به آغاز فصل گرم و احتمال آتش سوزی مراتع و باغ‌ها، نیاز است این موضوع به شکل استانی حل و فصل شود.

عضو شورای شهر حنا در این نشست عنوان کرد: بیشتر از ۱۰ جلسه اختصاصی برای مشکلات خشکسالی و کشاورزان خطه حنا و شرق سمیرم تنها در سال گذشته برگزار شد.

مصطفی یوسفی بیان داشت: امسال حجم آب پشت سد حنا به نسبت سال گذشته ۳ برابر شده و به ۱۰ میلیون متر مکعب رسیده است که انتظار می‌رود با تقسیم آب صورت گرفته از سوی آب منطقه‌ای حجم عمده‌ای از این آب مصرف شود.

شهرستان سمیرم دارای ۱۹ هزار هکتار باغ، ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل‌های طبیعی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان و ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی قرار دارد.

۶۰۲۲/‏‬ ۷۱۴۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب اصفهان اقتصادی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت