Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:16:32 GMT

برداشت گندم در خاتم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۵۹۱

برداشت گندم در خاتم آغاز شد

مجتبی آغاز روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول گندم در استان یزد ١٢هزارو ۵٠٠ هکتار است افزود: در شهرستان خاتم پنج هزار بهره بردار محصول زراعی گندم را در سطح ۴هزار و٧٠٠هکتار کشت کردند که کار برداشت آن در منطقه شروع شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته متوسط عملکرد محصول گندم سه هزارو٢٠٠ کیلوگرم بود که پیش بینی میشود امسال با افزایش ٢٠ درصدی عملکرد محصول در هکتار، بیش از ١۵ هزار تن محصول گندم در شهرستان خاتم برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز با بیان اینکه ارقام کشت شده این محصول از ارقام پاییز، سیستان، سیون، نارین، بهاره و پیشتاز است تصریح کرد: در شهرستان پنج مرکز خرید گندم فعال است که هر کیلو گرم گندم به قیمت هزار و هفتصد تومان از کشاورز خریداری میشود.

وی اظهارداشت: باتوجه به اقلیم شهرستان برداشت گندم از نیمه دوم خرداد ماه شروع و تا پایان تیرماه ادامه دارد و برداشت گندم در شهرستان با ٩ کمباین کاکو وکاه ریز انجام می‌شود.

وی شهرستان خاتم را مهمترین قطب تولید گندم استان یزد دانست و از مناطق چاهک، شهریاری، هرات، مروست بعنوان مناطق مهم تولید گندم در شهرستان نام برد.

خاتم در بخش محصول باغبانی با بیش ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت و ۵۰ هزار تن محصول و با ۲۱ درصد تولید، جایگاه نخست استان را داراست و در محصول گلخانه ای جایگاه پنجم را را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حاجی حسینی در مراسم روز ملی گندم و نان که در شهرستان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: ما باید همچون تقویت نظامی کشور به تولید این محصول ارزشمند که در سبد غذایی مردم است باید توجه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم هم تولید گندم در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان تولید و به سیلو‌های استان تحویل داده شد.

فتحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خاتم در جذب و توزیع نهاده‌ها رتبه اول را داراست.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند