Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@00:39:06 GMT

افتتاح ۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۱۵۴

افتتاح ۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت دوازدهم

تین‌نیوز |  وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز- بازرگان مهم‌ترین پروژه راهسازی استان آذربایجان شرقی است، گفت: قطعه اول این آزادراه دو ماه پس از شروع فعالیت، ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان در جمع خبرنگاران گفت:از چهار محور آزادراهی در دست ساخت استان آذربایجان شرقی، مهم‌ترین آن‌ها محور تبریز- بازرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: احداث قطعه یک این آزادراه که با طول ۶۶ کیلومتر تبریز را به مرند متصل می‌کند، آغاز شد و امسال ساخت قطعه دیگری به طول ۷۰ کیلومتر در منطقه بازرگان شروع شد.

اسلامی با اشاره به مذاکره برای آغاز به کار سایر قطعات پروژه گفت: پروژه احداث این مجموعه ۲۵۰ کیلومتری با شروع فعالیت کارگاهی در قطعه سوم، تماما فعال خواهد بود. برای این قطعه نیز در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم و این مذاکرات به زودی به قرارداد منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه مرز بازرگان را به تبریز و سپس تهران متصل و کریدور شرقی-غربی کشور را تکمیل می‌کند، افزود: پیمانکار با کفایتی انتخاب شده و در مدت دو ماه گذشته که فعالیت آغاز شده، احداث این آزادراه ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مطمئن هستیم می‌توانیم تا هفته دولت سال آینده، بخشی از این آزادراه را که ترافیک سنگینی هم دارد به روی ترافیک باز کنیم تا این مسیر بین‌المللی از راه مناسب برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه‌های تبریز- ارومیه و مراغه-هشترود نیز پروژه‌های فعالی هستند، گفت: اتصال این راه‌ها به کنارگذر تبریز، کمک می‌کند که سه کریدور در کشور تکمیل شده و پایتخت از طریق آزادراه به شمال عراق و منطقه کردستان متصل شود.

اسلامی سپس با اشاره به قطار میانه-تبریز، این خط آهن را یکی از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: اگرچه ساخت این پروژه طولانی شد، اما موانع اصلی تکمیل آن برطرف شده است.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اهمیتی که دولت تدبیر و امید برای راه آهن قائل است، گفت تبریز یکی از پنج مرکز استانی است که برای اتصال راه آهن دارای اولویت است.

وی ادامه داد: ان‌شاالله قبل از پایان سال، شاهد بهره‌برداری راه آهن میانه- تبریز خواهیم بود.  این پروژه شامل احداث پل‌های بزرگ است که دیروز شاهد نصب آنها بودیم و این فرآیند ادامه دارد. اکنون کار تا بستان آباد پیشرفت خوبی داشت. با تکمیل ایستگاه‌ها و احداث باقی مسیر به سمت سراب و اردبیل، شاهد یک مسیر ترانزیتی جدید خواهیم بود.

اسلامی بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی کشور برای تسریع در روند احداث راه، گفت: یکی از معضلات موجود، وجود معارضات در مسیر، مانند لوله‌های آب، گاز، تیر برق و ... است. از دستگاه‌ها تقاضا داریم برای رفع این معارضات همکاری کنند. بسیاری از توقف‌ها در پروژه‌ها به خاطر معارض ملکی و زیربنایی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حجم پروژه‌های راهسازی کشور اشاره کرد و افزود: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه راه در دست اجرا داریم، اما حجم اعتبار سالیانه شش هزار میلیارد تومان است. تمام سعی ما این است که از ظرفیت تهاتر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ... استفاده کنیم و ر‌اندمان کار را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در سال جاری و در سال آینده، حدود ۵۰۰ کیلومتر آزادراه افتتاح خواهیم کرد. همه پروژه‌های آزادراهی فعال هستند و دستکم دو شیفت در کارگاه‌ ها کار می‌کنند. مطمئنیم که تا پایان دولت دوازدهم، می‌توانیم آزادراه های فعال کشور را از ۲۴۰۰ کیلومتر، به  ۳۰۰۰ کیلومتر برسانیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی ترافیک دولت راه و شهرسازی سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند